بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
ده نوع میوه و سبزی با خواص فوق العاده





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
شنبه ۲ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

ده نوع میوه و سبزی با خواص فوق العاده

969

ده نوع میوه و سبزی با خواص فوق العاده

در اینجا به ذکر ده نوع از این مواد غذایی اکتفا می کنیم که نیروی بالقوه شناخته شده فراوانی داشته و نباید آنها را نادیده گرفت .


۱/آووکادو :

این میوه به علت دارا بودن گلوتایتون ، یک آنتی اکسیدان مهم ، علاوه بر دیگر معجزاتش می باشد . این میوه با خنثی کردن چربیهای مخرب غذاها ، یکی از محافظین پرقدرت سلولها محسوب می گردد . اگر چه آووکادو خود چربی فراوان دارد اما قسمت اعظم این چربی ، اشباع نشده و تک زنجیره مفید است یعنی نوعی چربی که مانع اکسیداسیون می شود .

براساس تحقیقات جدید مصرف این میوه بهتر از هر رژیم غذایی کم چربی ، کلسترول خون را پایین آورده و بهبود می بخشد . آووکادو از لحاظ پتاسیم محافظ رگهای خونی نیز غنی می باشد.
۲/انواع توت ها :

زالزالک ، توت فرنگی و تمشک همگی سرشار از آنتی اکسیدانها هستند که مانع پیری زودرس سلولهای بدن می شوند. مثلا تمشک ، بیشتر از هر ماده غذایی ، انتی اکسیدان آنتوسیانین دارد که این مقدار سه برابر بیشتر از دومین و غنی ترین منابع این ماده یعنی آب انگور ارغوانی وچای سبز می باشد . تمشک و زالزالک از سیستم ادراری در مقابل عفونتها حفاظت می کنند. نتایج حاصل از یک تحقیق نشانگر آن است که افرادی که به مقدار زیادی توت فرنگی می خورند ، به کمترین میزان انواع سرطانها مبتلا می شوند . توتها به ویژه به لحاظ داشتن آنتی اکسیدان ویتامین C ، سرشار از اکسیر جوانی هستند .
۳/کلم بروکلی :

ذکر کامل خواص ضد پیری گل کلم کار مشکلی است . این سبزی از یک سری آنتی اکسیدانهای شگفت انگیز برخوردار است. یکی از انواع نسبتا قوی آن براساس یافته ی دانشمندان سولفورافن نام دارد. تغذیه حیوانات با فرم شیمیایی کلم بروکلی موجب افزایش فعالیت سموم آنزیم هایی میگردد که میزان ابتلا به سرطان را با دو سو.م کاهش می دهند . در کلم بروکلی موادی از جمله ویتامین C ، بتاکاروتن ،کوئرستین ، اندول ، لوتئین و گلوتاتیون یافت می شود که همگی قدرت مقابله با رادیکالهای آزاد را دارند.

بروکلی یکی از غنی ترین منابع غذایی حاوث کرونیوم است . کرونیوم که موجب ازدیاد عمر می گردد در برابر صدمات غیر قابل کنترول انسولین و قند خون یک نوع محافظ به شمار می آید .

مصرف بروکلی در زنان موجب دفع استروژن مضر سرطان زا می شود . مصرف کنندگان این سبزی کمتر مبتلا به سرطان روده و ریه و امراض قلبی می شوند. خوردن بروکلی باعث می شودکه حتی مبتلایان به سرطان ریه ، طول عمر بیشتری داشته باشند .
۴/کلم :

مانند بروکلی از سبزیجات بوته ای با قدرت فعالیت آنتی اکسیدان می باشد. یک تحقیق جامع نشان داد، مردانی که یکبار در هفته از این نوع سبزی مصرف می کردند ، درمقایسه با مردانی که یکبار درماه از آن استفاده می کردند فقط ۶۶ درصد احتمال ابتلا به سرطان روده داشتند . همچنین به نظر می رسد که کلم مانع سرطان معده می شود. البته کلم پیچ (نوع تابدار آن ) از نظر فعالیت ضد سرطانی اش قویترین نوع کلم به شمار می آید. به منظور بهره مندی از حداکثر خاصیت ضد پیری گل کلم و دیگر سبزیجات بوته ای آنها را به شکل خام یا نیمه پخته مصرف کنید .
۵/هویج :

هویج دافع بیماریهای ناشی از پیری است . براساس تحقیقات جدید زنانی که حداقل ۵ بار در هفته هویج می خوردند تا ۶۸ درصد کمتر مبتلا به سکته مغزی می شدند. آزمایش دیگری نشان می دهد که مردان با مصرف روزانه دو عدد هویج می توانند کلسترول خونشان را ۱۰ درصد پایین آوردند. پژوهشهای بی شماری بتاکاروتن ، آنتی اکسیدان اصلی هویج را منبع مهمی علیه پیری و بیماریها معرفی می کند . بتاکاروتن موجود در یک هویج متوسط که روزانه به بدن وارد می شود حتی درمیان افرادی که پیشتر بسیار سیگار می کشیده اند ، احتمال سرطان ریه را به نصف کاهش می دهد .

افرادی که سطح بتاکاروتن خونشان پایین است آمادگی بیشتری برای ابتلا به حملات قلبی ، سرطانهای متفاوت ، مرگ و ناتواناییهای ناشی از حملات دارند. بتاکاروتن از چشمها در برابر بیماریهای تضعیف کننده بینایی که در اثر پیری شدت می یابند محافظت می کند . رنگدانه های نارنجی موجود در هویج نیز عملکرد سیستم ایمنی را افزایش می دهند.

یک هویج متوسط حدود ۶ میلی گرم بتاکاروتن دارد . بنابراین برای دریافت یک سرم حقیقی از بتاکاروتن آب هویج بخورید . یک فنجان آب هویج ۲۴ میلی گرم بتاکاروتن دارد.
۶/مرکبات :

پرتقال به حدی سرشار از آنتی اکسیدانهای کاروتنوئید ،فلاونوئید و ویتامین C است که اعضای انجمن ملی سرطان آنرا بسته ای کامل از هر گونه بازدارنده طبیعی و شناخته شده ضد سرطان نامیده اند. بخش فیبری منحصر به فرد در گریپ فروت به ویژه در پوست و کیسه در بردارنده میوه ، میزان کلسترول را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد و حتی مانع بیماریهای ناشی از پیری نظیر آترواسکلروزیس می شود . همچنین این میوه به مقدار زیادی گلوتاتیون دارد ، آنتی اکسیدان معروفی که با همه نوع صدمات وارد به سلولها که ناشی از رادیکال آزاد است به مقابله می پردازد.

ده نوع میوه و سبزی با خواص فوق العاده
۷/انگور :

اسرار عملکرد انواع انگور در مقابله با پیری ساده و در عین حال جذاب است براساس یافته های محققان انگورها حاوی بیست نوع آنتی اکسیدان شناخته شده هستند که مانع حملات رادیکالهای آزاد اکسیژن که عامل ایجاد بیماری هستند می شوند . این آنتی اکسیدانها در پوست و دانه وجود دارند و هر چه پوست پر رنگتر باشد آنتی اکسیدان ها قویتر عمل میکند. این بدان معنی است که انگورهای قرمز و ارعوانی و آب آنها قویترند. آنتی اکسیدانها موجود در انگور از تصلب شرایین جلوگیری می کنند . مانع اکسیداسیون کلسترول مضر LDL می شوند و رگهای خونی را باز نگاه می دارند . در واقع از آزمایشات انجام شده چنین برمی آید که سه لیوان آب انگور ارغوانی اثر ضد تصلب شرایین فوق العاده ای دارد. آنتی اکسیدان کوئرستین که در پیازها و چای نیز به وفور یافت می شود . یکی از مهمترین ترکیبات ضد پیری در انگور می باشد . کشمشها که انگور خشک شده هستند نیز دارای چنین خواصی می باشند. در حقیقت براساس آزمایشهایی که به عمل آمده کشمش بیشتر از انگور تازه از ترکیبات ضد پیری برخوردار است . کشمشها برخی از فنلها یا آنتی اکسیدانها را ۳ تا ۵ برابر انگور تازه دارا می باشد.
۸/پیازها :

پیاز که از خانواده نزدیک سیر است نیز عملکرد دیگری در مبارزه  با پیری دارد . پیازها که سرشار از آنتی اکسیدانتها می باشند . در جلوگیری از سرطان بویژه  سرطانمعده ؛ رقیق کردن خون ؛ جلوگیری از لختهشدن خون و افزایش کلسترول مفید سودمندند . پیازهای قرمز و زرد ( به استثنای پیاز سفید ) از لحاظ آنتی اکسدانت کوئرستین غنی ترین ماده غذایی هستند .

کوئرستین آنتی اکسدانت معروفی است که مانع فعالیت عوامل سرطان زا و آنزیم هایی می شودکه پیشرفت سرطان را موجب میگردند . و دارای خواص ضد عفونی کننده ؛ ضد باکتری ، ضد قارچی ، و ضد ویروسی می باشد .

کوئرستین همچنین از سمی شدن کلسترول مضر و حمله آن به شریانها جلوگیری میکند . بر مبنای مطالعات متعدد ؛ پیاز فعالیتچربیهایی مانند کره را که موجب تشکیل لخته های خونی و تصلب شرائین میگردند مختل می نماید . از دیرباز به عنوان ماده ای برای جلوگیری از لخته شدن خون اسبها مورد استفاده فرار می گیرد .
۹/اسفناج :

این گیاه برگدار سبز مجهز به انواع گوناگونی از آنتی اکسیدانتهاست . بنابراین عجیب نیست که طبق بسیاری از تحقیقات ، اسفناج و ترکیبات آن بیماریهای ناشی از رادیکالهای آزاد از جمله سرطان ، بیماریهای قلبی ؛ فشار خون بالا ، حملات شدید ، آب مروارید ؛ اختلالات ماکولا و حتی مشکلات روانی را از بین می برند . یکی از قابل توجه ترین آنتی اکسیدانتهای موجود در اسفناج لوتئین است که به نظر می رسد از لحاظ دارا بودن عامل مقابله با پیری با بتاکاروتن برابری میکند . اگر چه هر دو این مواد در اسفناج یافت می شوند مصرف مقدار زیادی اسفناج ، احتمال تاری لکه زرد راکه عامل نهانی کوری است تا ۴۵درصد کاهش میدهد . خوردن روزانه یک فنجان اسفناج خام یا نصف فنجان اسفناج پخته امکان ابتلا به سرطان ریه را به نصف می رساند . این نکته حتی در مورد افرادی که قبلا بسیار سیگار می کشیده اند صادق است . اسفناج مملو از اسید فولیک است و به این علت محافظ مغز و شریان می باشد .
۱۰/ گوجه فرنگی :

که همه با آن آشنایی دارید مرکز تجمع عوامل ضد پیری باور نکردنی است . گوجه فرنگی غنی ترین و حقیقتا تنها منبع قابل توجه آنتی اکسدانت ، لیکوپن است . تحقیقاتی که در کشور آلمان صورت گرفته است حاکی از آن است که لیکوپن در از بین بردن رادیکالهای آزاد خاصی ، قدرتمند تر از بتا کاروتن عمل می کند . آزمایشهای حیرت آور اخیر بیانگر این واقعیتند که لیکوپن عملکرد ذهنی و جسمانی را در میان افراد پیر حفظ میکند . مقدار بالای  لیکوپن در خون احتمال سرطانهای پانکراس و گردن رحم را کاهش می دهد طی آزمایشهایی که اخیرا در ایتالیا به عمل آمد افرادی که مقدار زیادی گوجه فرنگی خام میل می کنند ؛ میزان ابتلا به سرطانهای مجاری گوارش حفره دهانی؛ حلق ؛ مری ، معده کولون یا راست روده در آنها با مقایسه با کسانی که کمترین مقدار گوجه فرنگی را مصرف می کنند ؛ فقط نیم درصد است . مواد شیمیایی گوجه فرنگی که عبارتند از اسیدپی – کوماریک و اسید کلروژنیک ، مانع تشکیل نیتروزامین سرطان زا می گردد .

فقط گوجه فرنگی و هندوانه حاوی مقادیر قابل ملاحظه ای از لیکوپن می باشند . زرد آلو میزان کمتری از آنتی اکسیدانت را دارد با پختن و کنسرو کردن گوجه فرنگی ، لیکوپن آن از بین نمی رود . آب گوجه فرنگی ، کنسرو گوجه فرنگی و همه نوع سس گوجه فرنگی همه محافظ پر قدرت جوانی محسوب می شوند .

منبع : فیتنس تیپس

نظر خود را بگذارید


پنج × = 35

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز