ساخت عضلاتی قوی و نیرومند

در حین عضله سازی نباید نگران افزایش وزن باشید

ساخت عضلاتی قوی و نیرومندماهیچه ها و عضلات بدن، تنها ترکیبی از فیبرها و اعصاب نیستند، بلکه مجموعه ای از بافت های پیچیده ای هستند که مسئول تحرک و انجام حرکات بدنی بوده در این حین، با فعالیت بدنی، منجر به سوزاندن کالری و چربی های اضافه بدن می شوند.
در اینجا چند مطلب جالب را در مورد عضلات بدن با هم می خوانیم.
مونیکا نلسون، کارشناس ورزش و تناسب اندام در انجمن ورزشی آمریکا، به نوشیدن آب کافی و هیدراته نگه داشتن بدن بسیار تاکید دارد.چرا که ۷۰ درصد ماهیچه های بدن را آب تشکیل می دهد.بنابراین زمانیکه در حال انجام فعالیت بدنی هستید، همواره باید بدن را هیدراته نگه دارید.
نوشیدن آب و هیدراته نگه داشتن بدن را هرگز فراموش نکنید.
– بافت ماهیچه ای بدن، ۴۰-۳۰ درصد از وزن بدن را به خود اختصاص می دهد.
جالب است بدانید، از آنجاییکه عضله از چربی سنگین تر است، در هنگام عضله سازی، نگران وزن خود نباشید.
بدن عضلانی، سنگین تر اما بسیار سالم تر و زیباتر از بدنی همراه با توده های چربی خواهد بود.
به گفته سوزان بوان، کارشناس تناسب اندام، استفاده از وزنه های سنگین تر ،طی انجام تمرینات ورزشی، لزوما ماهیچه ها را قوی تر نمی سازد.
به منظور ساخت عضلاتی قوی و نیرومند، بهتر است در کنار استفاده از وزنه های مناسب، بر اجرای صحیح تمرینات به وزنه توجه خاصی داشته باشید.
اگر وزن مناسبی دارید و با هدف عضله سازی ورزش می کنید، در هر حرکت سعی کنید تمرکز خاصی بر عضله مورد نظر داشته باشیدو حرکات را حتما صحیح انجام دهید.
کار با یک یک عضلات، آنها را نیرومند و قوی ساخته و همین تناسب میان عضلات، بدنی خوش فرم و ایده ال را به شما هدیه خواهد داد.
برخی حرکات، در عین سادگی، چندین عضله را همزمان به کار وامی دارد و همین خود، یکی از ابعاد زیبای ورزش محسوب می شود.

منبع: مه شو

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.