درد مفاصل و مکمل هایی برای تقویت مفاصل

درد مفاصل و مکمل هایی برای تقویت مفاصل

 درد مفاصل و مکمل هایی برای تقویت مفاصل

تحقیقات علمی حاکی ازآن است که تمرین با وزنه های سنگین می تواند باعث تخریب و صدمه خوردن به مفاصل شود. نمی خواهیم شما را از تمرین با وزنه منع کنیم، بلکه توصیه می کنیم مکمل های را مصرف کنید که برای ارتقای سلامت وبهبودی مفاصل موًثر هستند.  پیش از آنکه دیر شود باید به فکر تقویت مفاصل باشید.
آنچه لازم است یک مکمل تقوییت کننده مفصل در ۶ مورد برایتان معرفی شده که توصیه می کنیم قبل از خرید هر محصولی در این زمینه آن رامطالعه کنید.

۱- یک وعده مصرف روزانه از مکمل محافظ مفاصل شامل ۴ الی ۶ کپسول یا قرص می شود. زمانی که محصول مورد نظر خود را پیدا کردید آن را برای مصرف حداقل یک ماه خریداری کنید. بنابراین اگر مثلاً هر وعده مصرف آن مکمل ۶ عدد باشد و بسته آن ۶۰ عددی باشد، باید ۳ بسته خریداری کنید تا برای یک ماه دوام بیاورید.

۲- تحقیقات زیادی تاًیید کرده اند که گلو کوزامین تولید غضروف جدید را با فعال سازی سلول های تولید کننده غضروف تحریک می نماید، یعنی که می تواند به بهبودی علائم و نشانه های آسیب های مفصلی کمک کند.  مقدار موًثر گلوکوازمین روزانه ۱۵۰۰ الی ۳۰۰۰ میلی گرم است که باید در ۲ الی ۳ وعده تقسیم و مصرف شود دنبال محصولی باشید که در هر وعده حداقل ۵۰۰ میلی گرم گلو کوزامین تاًمین نماید.

۳- کندرویتین به تسریع ریکاوری مفاصل توسط خنثی سازی آنژیم های تخریب کننده مفاصل کمک می کنند و این ماده به صورت هم اثر بخش به اثرات گلوکوزامین کمک می کند. مقدار مصرف موًثر کندرویتین ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ میلی گرم در روز است که باید در ۲یا ۳ وعده تقسیم شده مصرف شود. محصولی را انتخاب کنید که در هر وعده آن حداقل ۵۰۰ میلی گرم کندرویتین باشد.
 درد مفاصل و مکمل هایی برای تقویت مفاصل
کندرویتین درد مفاصل و مکمل هایی برای تقویت مفاصل

۴- MSM  ترکیب ارگانیک سولفور است که به ریکاوری مفاصل کمک می کند چرا که سولفور برای ساخت بافت های همبند مورد نیاز است. تحقیقات حاکی از آن است که  MSM التهاب و درد مفاصل را کاهش می دهد. مقدار موًثر این ماده در روز ۵۰۰ الی ۲۰۰۰ میلی گرم است که باید روزانه طی ۲ الی ۳ وعده مصرف شود. دنبال محصولاتی باشید که حاوی حداقل  ۵۰۰ میلی گرم در هر وعده باشد.

۵-  Bromelain آنزیمی است که از آناناس گرفته می شود وبه تجزیه پروتئین ها کمک می کند. نه تنها برای هضم پروتئین های مصرفی مفید است بلکه می تواند التهاب را کاهش داده  و ریکاوری مفاصل و عضلات را بهبود دهد. محصولی را خریداریکنید که حداقل ۲۰۰ میلی گرم از این آنزیم در هر وعده باشد.

۶- ویتامین C یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند اما در عین حال برای تولید کولاژن و ارتقای ریکاوری بافت های مفصلی موًثر است. از آنجایی که ویتامیین C محلول در آب است . باید روزی ۲ یا ۳ وعده مصرف شود تا اثر بخشی آن به حداکثر برسد. سراغ محصولاتی بروید که در هر وعده ۵۰۰ میلی گرم ویتامین C تاًمین کند.

منبع : jafarpoor.com

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.