خوردن صبحانه یادتون نره !

 خوردن صبحانه یادتون نره !

در روز با افرادی روبرو می شویم که قصد دارند وزن خود را کم نموده واز شر چربیهای اطراف پهلو وشکم راحت شوند و به بدنی عضلانی و وزن نرمال برسند . در مشاوره با آنها راجع به تغذیه و زعایت کردن رژیم غذایی یک جمله برایمان آشناست : من اصلاً صبحانه نمی خورم .
رژیم غذایی محرومیت نیست بلکه درست غذا خوردن است و رعایت نمودن اصول کلی تغذیه .

نخوردن صبحانه راه درستی برای از دست دادن چربی بدن نمی باشد و در حقیقت ، موجب چاقی بیشتر و تجمع چربی در بدنتان می شود .

محققان دریافتند افراد چاق و دارای اضافه وزن مفرط وقت کمی را به خوردن صبحانه اختصاص میدهند.

خوردن صبحانه موتور سوخت ساز بدنتان را روشن می کند و در غیر این صورت ، گرسنگی هنگام صبح ، فقط شکلی از روزه گرفتن را به بدن ما تحمیل که سرعت متابولیسم را کاهش می دهد . هنگام خواب شبانه پایین امدن قند خون باعث می شود که عملکرد جسمانی و ذهنی شما پایین آمده و دچار ضعف شوید زیرا مغز انسان فقط قند مصرف میکند . پس خوردن صبحانه را فراموش نکنید و حتی یادتون باشد که کم خوردن بهتر از هیچ نخوردن است .

سوال اینجاست صبحانه چی بخوریم؟  تحقیقات نشان داده غلات کم چربی که با ویتامین ها و مواد معدنی غنی سازی شده اند . یکی از بهترین گزینه ها برای صبحانه میباشند . عدس صبحانه ای خوب برای بدنسازان و انسان های معمولی میباشد . بهترین صبحانه ، صبحانه ای است که شامل کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی های خوب باشد و بتواند از یک سوم تا یک چهارم نیاز کالری روزانه شما را تامین نماید.حال اگر برنامه اختصاصی برای خوردن وعده های غذایی اصلی و میان وعده های خود میخواهید بهتر است با یک مشاور تغذیه یا مربی آگاه بدنسازی مشورت نموده تا با دیدن بدن شما و صحبت با شما بتواند برنامه ای خوب برای شما نوشته که هم  میزان کالری دریافتی مورد نیاز بدن شما در آن لحاظ شده باشد و هم انرژی مصرفی شما در طول روز . واز همه مهم تر سلامتی بدن شما…

منبع : jafarpoor.com

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.