بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
حرکات مربوط به بخش پایین زیربغل





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
یکشنبه ۶ فروردین
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

حرکات مربوط به بخش پایین زیربغل

1452

 حرکات مربوط به بخش پایین زیربغل

زیر بغل هالتر خم و زیربغل تی بار هردو از بهترین حرکات سازنده برای عضلات پشت و زیر بغل به شمار می آیند و با مرور برنامه تمرین قهرمانان بزرگ متوجه خواهید شد که حرکات مذکور از بخش های اصلی تمرینات آنهاست سوالی که در این مقاله پاسخ داده می شود این که کدامیک از دو حرکت مذکور برای درگیر کردن بخش تحتانی زیربغل موثرتر هستند ؟

زیربغل هالتر خم

به استثنای ددلیفت، حرکت زیربغل هالتر خم بدون شک سلطان همه حرکات تمرین زیربغل است . کلید انجام حرکت با فرم درست این است که وقتی زانوها را خم می کنید ، قوس کمر را کامل رعایت کنید .

این کار باعث می شود ستون فقرات از آسیب دیدگی در امان بماند ودر عین حال از لحاظ مکانیکی در قوی ترین حالت قرار می گیرید . در بخش پائین حرکت هالتر مقابل ساق ها قرار می گیرد و خمیدگی کمر مشابه حرکت لیفت پشت پا است . در حالی که بازوها صاف به طرف زمین آویزان هستند و هالتر نزدیک بدن قرار گرفته است ، وزنه را تا بالای شکم خود بالا بکشید و سینه را بیرون نگه دارید . نشیمن گاه را بیرون داده و قوس ستون فقرات را حفظ نمایید.

زیر بغل تی بار مدل قدیمی

از دوران آرنولد و فرانکو کلمبو حرکت تی بار به عنوان یکی از الزامات تمرین جهت ایجاد ضخامت مناسب در عضلات زیر بغل شهرت و مورد استفاده داشته است . تمام چیزی که برای این حرکت نیاز دارید یک میله هالتر است که فقط یک طرف آن وزنه خورده و طرف دیگر آن کنج دیوار قرار گرفته است
 حرکات مربوط به بخش پایین زیربغل

یکی از کلید های موفقیت برای اجرای تی بار این است که غرور خود را کنار بگذارید و وزنه های کوچکتری را مورد استفاده قرار دهید  چرا که اگر صفحه های وزنه بزرگتر باشد با برخورد به سینه دامنه حرکت را کوتاه می کند بنابراین بهتر است که بجای صفحه های ۲۰یا ۱۵ کیلویی از وزنه های ۱۰ کیلویی استفاده کنید در این حالت می توانید بخش منفی و مثبت حرکت را با دامنه کامل اجرا کنید و عضلات زیر بغل را کامل تحت اضافه بار قرار دهید . همچنین بالا تنه باید کمی بالاتر از حد موازی با زمین باشد ( حدود ۲۰ تا ۳۰ درجه بالاتر )

کدام حرکت بار پایین زیربغل ؟

پاسخ کوتا زیر بغل تی بار است . این حرکت نمی تواند از هالتر خم برتر باشد امادر این مورد هالتر خم در رتبه دوم قرار می گیرد . از آنجایی که تاثیر حرکات را روی بخش تحتانی زیربغل بررسی می کنیم همه چیز به موقعیت آرنج نسبت به بدن باز می گردد

توجه داشته باشید که در تی بار چقدر آرنجها نزدیک بدن هستند ، در حالی که در زیربغل هالتر خم آرنجها از بدن دور هستند . این همان فاکتور تعیین کننده است  . هر وقت که در حرکتی مشابه  آرنج نزدیک بدن بود ، به صورت خودکار فشار روی بخش تحتانی زیر بغل افزایش می بابد

خیلی ها تی بار را حرکتی برای بخش میانی پشت می شناسند چرا که دست ها در این حرکت به هم نزدیکتر هستند ، اما این کار باعث درگیری بیشتر در بخش تحتانی زیر بغل می شود .

درحرکت زیربغل هالتر خم دست ها و آرنج ها از هم فاصله زیادی می گیرند و اگر از یک آرنج به آرنج دیگر در بخش بالایی حرکت خطی رسم کنید ، می توانید در سایه آن خط عضلاتی که درگیر می شوند را ببینید بخش بالایی پشت و بخش میانی کول.

منبع : jafarpoor.com

نظر خود را بگذارید


+ هشت = 13

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز