جایگزینی عسل به جای شکر

جایگزینی عسل به جای شکر

 جایگزینی عسل به جای شکر

برخی مدعی اند که عسل جایگزین خوبی برای شکر است. آیا این درست است؟در واقع بله ، تحقیقی که میان ورزشکاران انجام شده ، نشان داد وقتی پیش از یک جلسه تمرین ، به افراد عسل داده شده، افزایش قند خون کمتری در آنها مشاهده شد نسبت به زمانی که دکستروز یا مالتودکسترین مصرف کرده بودند و به این معنی است که انرژی طولانی تر و یکنواخت تری در اختیار آنها قرار گرفت، که در نتیجه احتمال کاهش قند خون و انرژی فرد در طول تمرین را کاهش می دهد.

ضمناً می توانید ازعسل برای وعده پس از تمرین هم استفاده کنید. البته هر چند دکستروز بهترین نوع قند برای افزایش سریع سطوح انسولین و در نتیجه تقویت عضله سازی پس از تمرین است، اما عسل هم انتخاب خوبی است .

شاید به اندازه دکستروز باعث تقویت ترشح انسولین نشود، ولی مطالعه ای نشان داد که وقتی عسل به همراه پروتئین پس از تمریتن میل شود، می تواند سطح بادوام تری از سطوح قند خون نسبت به دکستروز باعث شود ودر نتیجه باعث ارتقاء ذخیره سازی گلیکووژن در عضلات شود.

اما به هر حال از مصرف مقدار زیاد عسل خودداری کنید، چرا که نیمی از کربوهیدرات آن از فرکتوز تشکیل شده ، و فرکتوز تمایل بیشتری برای تبدیل شدن به چربی در بدن دارد. یک قاشق غذا خوری عسل، حاوی حدود ۶۸ کالری انرژی و ۱۷ گرم کربوهیدرات است. همچنین حاوی آنتی اکسیدانهایی است که به ریکاوری  و رشد عضلات کمک می کنتد.

منبع : فلکس

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.