جایگاه نوشیدنی های گازدار برای بدنسازان

جایگاه نوشیدنی های گازدار برای بدنسازان

 جایگاه نوشیدنی های گازدار برای بدنسازان

از نگاه اغلب افراد ، نوشیدنی های گازدار به عنوان کمکی برای گوارش بشمار می آیند به این دلیل که گاز حاصل از آنها باعث ایجاد نفخ در معده و روده می شود . این نفخ توسط سیستم گوارش حس می شود و باعث افزایش سرعت حرکت غذای مصرف شده در سیستم گوارش و روده می شود . این می تواند به کاهش سوء هاضمه کمک کند ولی از نظر هضم و جذب مواد مغذی بخصوص آمینو اسید حاصل از پروتئین ها مضر است .

گاز این نوشیدنیها می تواند در جذب مواد تداخل ایجاد کند و سطح اسیدی بالاتر این نوشیدنی ها باعث ممانعت ترشح آنزیم های معده می شود ، از جمله اسید های هضم کننده پروتئین که وظیفه تجزیه آنها را بر عهده دارد . نوشیدنی های گازدار همچنین می تواند  غذای مصرف شده را به سمت بالای معده سوق دهد ، که در آنجا آنزیم های کمتری یافت می شود و از هضم طبیعی پروتئین ها ممانعت می کند.

اگر غذا ها با سرعت بیشتری در معده حرکت کنند ، زمان کمتری برای آنزیم ها وجود خواهد داشت برای اینکه کار خود را انجام دهند . همچنین اگر آنزیم های کمتری بتوانند کار خود را انجام دهند ، بخشی از پروتئینی که خورده اید نمی تواند بطور مناسب هضم شوند.

یکی دیگر از مشکلها در مورد نوشیدن نوشابه های گازدار همراه غذا این است که شاید پس از غذا احساس سیری کمتری کنید . این مسئله در مطالعه روی بیمارانی که دچار یبوست و سوء هاضمه بودند کشف شد . آب گازداری که همراه غذا میل شده بود باعث کاهش سوء هاضمه و یبوست این افراد شد ولی همزمان باعث کاهش احساس سیری هم شد در مقایسه با زمانی که از آب ساده استفاده کرده بودند.

منبع : مجله Muscle Fitness

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.