بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
تنوع در شیوه اجرای حرکات ( از نگاه لی هنی دارنده ۸ کاپ قهرمانی مستر المپیا )





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
سه شنبه ۵ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

تنوع در شیوه اجرای حرکات ( از نگاه لی هنی دارنده ۸ کاپ قهرمانی مستر المپیا )

2135

 تنوع در شیوه اجرای حرکات ( از نگاه لی هنی دارنده ۸ کاپ قهرمانی مستر المپیا )

لی هنی می گوید : برای تنوع در تمرین ، اغلب افراد از حرکات با دمبل ، بیشتر در برنامه خود استفاده می کنند ، چون تصور می کنند استفاده از هالتر محدودیت های بیش از اندازه ای دارد. در حالیکه اگر در مورد اثر استفاده از فواصل مختلف بین ست ها دانش کافی داشته باشید ، می توانید از هالتر هم با اهداف متفاوتی بهره بگیرید، برای مثال وقتی من پرس سینه با هالتر را اجرا می کردم ، دوست داشتم از فاصله نسبتاً زیاد بین دستها استفاده کنم، در حالیکه هر دست حدود ۳۰ سانتیمتر بازتر از امتداد شانه هایم قرار می گرفت با این فاصله بین دستها ، فشار بیشتری بر  بخش خارجی سینه ام وارد می شد ، و نتیجه اش این بود که با توسعه بخش خارجی سینه ، بالاتنه ام پهن تر به چشم می آمد.

گاهی هم از فاصله کمتر بین دستها استفاده می کردم ، در واقع فاصله به اندازه عرض شانه ، و در این حالت فشار بیشتری به مرکز سینه ام منتقل می شد . اگر از فاصله کمتر از این استفاده می کردم ، فشار بیشتری روی پشت بازویم متمرکز می شد ، همینطور بخش داخلی سینه ، یهنی همان جایی که وقتی فیگور کول اجرا می شود ، بیشترین تعداد از فیبرهای سینه نمایان می شود . اگر می خواهید سینه های شما پهن تر به چشم بیاید ، باید کار بیشتری روی بخش خارجی سینه انجام دهید ؛ هر چه فاصله دستها کمتر باشد ، فشار هم روی خط مرکزی سینه افزایش می یابد .

همین قانون در مورد پرس سر شانه هم صادق است. وقتی از فاصله خیلی زیاد بین دستها استفاده می کنید ، تمایل برای افزایش فشار بر بخش خارجی دلتوئید یعنی جایی که دلتوئید به بازو می رسد ، افزایش می یابد . در عوض فاصله کم بین دستها سهم فشار را روی بخش بالایی سرشانه یعنی جایی که به ترپز می رسد تقویت می کند . حتی می توانید فشار پرس سرشانه دست جمع را روی ترپز خود هم حس کنید.

فواصل متفاوت در اجرای جلو بازو هالتر هم اثرات متفاوتی در پی دارد، ولی نتایج بر خلاف چیزیست که در مورد پرسها وجود دارد . وقتی جلوبازو هالتر را با فاصله زیاد بین دستها اجرا می کنید ، بخش بیشتری از فشار روی سر داخلی دوسر بازو منتقل می شود. وقتی فاصله دستها کمتر می شود، فشار بیشتری روی سر خارجی متمرکز می شود. اگر هدف شما این است که روی پیک دوسر بازو کار کنید ، دستها را با فاصله کم از هم قرار دهید. اگر می خواهید بر گردی بازوی خود بیافزایید ، فاصله دسته را بیشتر در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید که این تنظیمات در شیوه قرار دادن دست ها باید متناسب با ساختار بدنی تان باشد . آنچه برای شما واقعاً موثر است ،ممکن است برای فرد دیگری بی اثر باشد . وقتی می خواهید در مورد فاصله دست ها در اجرای حرکت تصمیم بگیرید ، باید پهنای ترقوه ها ، انعطاف پذیری مچ دست ، و سوابق آسیب دیدگی را هم مد نظر داشته باشید .

بنابراین با خیال آسوده پیش روید و فاصله متناوب بین دست هارا در هنگام استفاده از هالتر تجربه کنید فقط مبادا در میانه یک ست ، تصمیم بگیرید فاصله دست های خود را تغییر دهید که می تواند به آسیب دیدگی منجر شود.

منبع : مجله فلکس

نظر خود را بگذارید


یک × = 3

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز