تمرین | نکات تمرینی از دیدگاه قهرمانان

تمرین عضلات جلوبازو با مایکل فرانکویس

تمرین عضلات جلوبازو با مایکل فرانکویس

بیوگرافی: مایکل فرانکویس، کسی است که در سال ۱۹۹۵ صحنه مسابقات آرنولد کلاسیک را با حضورش به لرزه در آورد و موفق شد با اقتدار مقام اول را از آن خود سازد. همه می دانیم که در مسابقات بدنسازی کسی قهرمان می شود که از همه کامل تر و حجیم تر و در عین حال تفکیک شده باشد. مایکل فرانکویس که به خاطر یک بیماری ناچار شد با این ورزش خداحافظی کند، در این مطلب به بیان روش تمرینات خود روی عضلات جلو بازو می پردازد.

او اسم این عضلات را عضلات کوچک و شیرین می گذارد که حتما همین طور است چرا که کسی را پیدا نمی کنید که از جلو بازو ها خوشش نیاید. این عضلات را از زبان یک بدنساز موفق بیاموزید.

جلو بازو تک دمبل خم روز میز لاری

برای انجام دادن این حرکت که احتمالا تا به حال با آن مواجه نشده اید، بازوی خود را از داخل بالای یک میز لاری قرار می دهیم بطوری که بخش داخلی جلو بازویم به تشک میز می چسبد و در همین حال حرکت را اجرا می کنم و دمبل را تا جایی بالا می کشم که ارنج ۹۰ درجه خم می شود.

در بخش بالای حرکت مچ خود را چرخش می دهم تا کف دست رو بالا قرار گیرد. در این حرکت وزنه سنگینی را مورد استفاده قرار نمی دهم و ترجیحا دمبل مورد استفاده ام ۱۵ کیلویی است.
تمرین عضلات جلوبازو با مایکل فرانکویس
جلو بازو هالتر
هر بدنسازی این حرکت را در برنامه های خود بارها اجزا رکده است. برای آن که از این حرکت نتایج خوبی بدست آورید، باید در بخش پایین حرکت بازوها  را صاف کنید. با این کار از ایجاد کشش روی این عضلات اطمینان حاصل کنید. هالتر را تا رسیدن به گردن بالا ببرید و آنجا به سختی عضلات جلو بازو را منقبضکنید، همین اقدام باعث می شود جلو بازو ها پیک و تکامل بهتری پیدا کنند. بیشترین وزنه ای که در این حرکت استفاده می کنم ۷۰ کیلو است.

جلو بازو چکشی

این حرکت برای بدنسازان حرفه ای بسیار مهم است چرا که عضله براچیالیس را که در بخش خارج جلو بازوها است تقویت می کند. در مسابقات امروزی بدنی که کامل است مقام می آورد و در این مسابقات به کوچیکترین جزئیات هم دقت می شود. در این حرکت باید وزنه را کاملا پایین برد و در مسیر بالا بردن هم باید کاملا انقباض را در جلو بازو ها حس کرد. در این حرکت حتی دمبل های ۳۰ کیلویی را نیز مورد استفاده قرار می دهم.

بعد از انجام حرکت های بالا حرکت جلوبازو نشسته دمبل و حرکت جلو بازو لاری را نیز انجام می دهم.

منبع : ایرانی فیتنس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *