تمرین | نکات تمرینی از دیدگاه قهرمانان

تمرین سرشانه با لاری اسکات

On

تمرین سرشانه با لاری اسکات

هنگامی که لاری اسکات در دو سال آغازین مسابقات مستر المپیا بر روی سکو نخست ایستاد سرشانه هایی را به نمایش گذاشت که در آن زمان به عنوان بزرگترین گردترین و تفکیک شده ترین سرشانه ها شناخته می شد . لاری به طور مادرزادی استخوان ترقوه کوچکی داشت و شاید همین مشکل ساختاری نبود ، او هیچ گاه سکو های قهرمانی را نمیدید .

زمانی که می خواست بدنسازی را شروع کند به او می گفتند توفیق چندانی نخواهد داشت اما او مصمم و با اراده خودش را وقف تمریناتش کرد و توانست بر این ضعف مادرزادی غلبه کند . او با ساختن سرشانه هایی چنان حجیم و بزرگ توانست مشکل استخوانی خود را بپوشاند.

تک اندام: اسکات بی توجه به نظریه ای که در آن زمان معتقد بود تنها راه ساختن سرشانه ها اجرای حرکت سرشانه با هالتر سنگین است ، دریافت که دمبل راه مقصودش است . وی پس از مدتی تجربه و تمرکز روی تمرینات و حرکات سرشانه ، حرکات پرس سرشانه اسکات را ابداع نمود که به صورت ایستاده با دمبل اجرا می شود و دست ها حین حرکت از ناحیه ساعد چرخش دارند.
تک اندام
تمرین سرشانه با لاری اسکات
پرس سرشانه اسکات ۶- ۵ * ۸- ۶
نشر از جانب ۸- ۶ * ۵- ۴
نشر خم ۸ – ۶ * ۵- ۴
نشر از جانب تک دست ۸ * ۵

منبع : تک اندام

About احسان اخلاق منش

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *