تمرین بیش از حد ، بلای جان ورزشکاران !

تمرین بیش از حد ، بلای جان ورزشکاران !

تمرین بیش از حد ، بلای جان ورزشکاران !

به جرات می توان گفت که اکثر بدنسازان قربانی تمرین زدگی یا همان تمرین بیش از حد هستند و غافل از اینکه این عارضه تا چه حد می تواند مضر باشد.
مبتدی ها تمرین با وزنه اکثرا به شوق قطور کردن بازوها و ساختن سینه هایی ستبر مثل ستاره های بدنسازی صبح و شب خود را در باشگاه سپری می کنند، تا زودتر و بیشتر نسبت به بقیه رشد کنند.

با ادامه این روند پس از مدتی دچار عارضه تمرین زدگی می شوند و به توقف رشد(استپ زدن بدن) می رسند. این عارضه که اصلی ترین دلیل برای توقف و عدم رشد عضلات بین بدنسازان سطح مبتدی و متوسط است ، چندین نوع دارد که بطور عمده آن را می توان به ۲ نوع برگشت پذیر و غیر قابل برگشت تقسیم کردو مدل برگشت پذیر زمانی است که شما مدتی بیش از حد تمرین کرده اید و مقدار استراحت و غذایتان کافی نبوده و بدن هم در وضیعت ایست قرار گرفته استد در این حالت با چند هفته دوری از تمرین و داشتن رژیم غذایی خوب می توان دوباره بدن را به رشد بازگرداند.

اما در مدل غیر قابل بازگشت دیگر خستگی و اصطلاحا سوختگی تا هسته سلول هم نفوذ کرده و خیلی بعید است که با آن حالت مجدد بتوان به رشد بازگشت.کسی که دچار این نوع تمرین زدگی شود با ید با بدنسازی خداحافظی کند و دنبال رشته دیگری برود چرا که دیگر سلول ها و بافت خاصیت خود را به علت کار و خستگی زیاد از دست داده اند.

مدل تمرین زدگی برگشت ناپذیر معمولا با تمرین زیاد،استراحت و خواب کم و رژیم غذایی نامناسب در یک دوره زمانی طولانی بروز می کند.
توصیه مهم: روشن و اضح است که تمرین بیش از ۳ الی ۴ جلسه در هفته خیلی راحت می تواند منجر به روز تمرین زدگی شود.بنابراین به مبتدی های بدنسازی توصیه می شود از تمرین ۶ جلسه در هفته خوداری کنید. در کنار تمرین خواب و تغذیه خود تهمیت تا بدون دچار شدن به تمرین زدگی از ورش حود لذت ببرید.

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.