بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
تمرین با دمبل یا دستگاه ؟





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
شنبه ۵ فروردین
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

تمرین با دمبل یا دستگاه ؟

3025

تمرین با دمبل یا دستگاه ؟

یکی از بحث برانگیزترین مسائل در بدنسازی پاسخ به این پرسش است: “آیا وزنه های آزاد (دمبل و هالتر) بهتر است یا دستگا های بدنسازی؟ واقعیت این است که وزنه های آزاد و دستگاه های بدنسازی نقش متفاوتی را در حرکت های مختلف ایفا می کنند و نمی توان به صراحت گفت که کدام یک بهتر از دیگری است،تنها با توجه به اهداف ورزشکاران است که می توان برتری یکی بر دیگری را با توجه به شرایط موجود تعیین کرد.در ادامه بیشتر با نقش وزنه های آزاد و دستگاه های بدنسازی آشنا شویم.


وزنه های آزاد:

موقعیت بدن در هنگام کار با وزنه های آزاد ثابت نیست، خود این امر باعث می شود عضلات دیگری به جزء عضله هدف در که تمرینات ما نقشی ندارند، درگیر شوند.با این کار این عضلات قوی تر شده و به استحکام بدن کمک می کنند.برای فهم بهتر موضوع به این مثال دقت کنید:حرکت اسکوات با هالتر را در ذهن تجسم کنید،شما تنها به فکر افزایش فشار بر روی عضلات پا هستید بی آنکه بر روی عضلات میان تنه )فیله کمر،عضلات شکم( خود تمرکزی داشته باشید پس با انجام حرکت اسکوات علاوه بر رشد عضلات پا باعث تقویت عضلات میان تنه نیز می شوید.

وزنه های آزاد در افزایش قدرت موثر هستند،چطور؟ زمانی که حرکت تمرینی را با وزنه آزاد انجام می دهید به دلیل عدم وجود یک موقعیت ثابت در طول انجام حرکت علاوه بر عضلات هدف و عضلات میان تنه،گروه های دیگر عضلانی نیز برای بلند کردن وزنه به کمک عضله هدف می آیند در این حالت تمام این عضلات به یک مکانیسم واحد و به هم پیوسته تبدیل می شوند تا حرکت مورد نظر را بدون نقص به پایان برسانند.

حرکت ددلیفت مثال خوبی برای اثبات این مطلب است. علاوه بر افزایش قدرت به کارگیری هم زمان چندین گروه عضلانی باعث بهبود رابطه بین ذهن و عضلات می شود که تنیجه آن تمرکز هرچه بیشتر بر روی حرکات تمرینی است. از تمام دلایل فوق که بگذریم،وزنه های آزاد طی سالهای متمادی توسط وزشکاران بی شماری مورد استفاده قرار گرفته اند و در طی این سال ها به ورزشکاران کمک کردند که به اهداف خود دست یابند، خود این امر نشان دهنده موثر بودن وزنه های آزاد است.

دستگاه ها:
دستگاه های بدنسازی به طور انحصاری می توانند بر روی یک عضله خاص تمرکز کنند.این دستگاه ها  طوری طراحی شده اند که با حذف عضلات کمکی و تثبیت کننده،امکان اعمال فشار مستقیم بر روی عضله هدف را برای ما فراهم می کنند.این دستگاه ها چه زمانی برای ما کارایی دارند؟ عضلاتی که در حالت تمرین با وزنه های آزاد در انزوا قرار گرفتند و امکان رشد برایشان فراهم نیست با استفاده از دستگاه ها از حالت انزوا خارج شده و رشد خود را از سر بگیرند.

تمرین با دمبل یا دستگاه ؟

دستگاه های بدنسازی به ورزشکارانی که دچار آسیب دیدگی یا مصدومیت شده اند این امکان را می دهند که با نهایت وزنه ممکن و فشار محدود به عضله خاص،عضله آسیب دیده را تقویت کنند و از بند مصدومیت رها شوند.

علاوه بر موارد فوق انجام حرکت با رعایت فرم صحیح آن با استفاده از دستگاه های بدنسازی امری آسان است،دستگاه ها با توجه به نحوه طراحی شان امکان بروز آسیب دیدگی را نسبت به وزنه های آزاد به حداقل می رسانند،اما افرادی هم وجود دارند که با رعایت نکردن نکات صحیح اجرای تمرین با استفاده از دستگاه ها به خود آسیب زده و دچار مصدومیت شده اند.

بهترین انتخاب:
همانظور که متوجه شده اید پیشنهاد تنها یکی از دو تجهیزات فوق امری مشکل است.هر کدام مزایای خاص خود را دارند،وزنه های آزاد به ما اجازه می دهند تا علاوه بر عضلات هدف،عضلات تثبیت کننده را تقویت کرده و عضلات کمکی را به کار بگیریم و دستگاه های بدنسازی نیز به ما کمک می کنند تا عضلات ضعیف را تقویت کرده و از بند مصدومیت رها شویم.

پیشنهاد ما استفاده از دستگاه های بدنسازی در کنار وزنه های آزاد است(الویت با وزنه های آزاد).با این روش شما از فواید هر دو بهره مند شده و سریعتر به اهداف خود دست می یابید. پس زمانی که می خواهید برنامه تمرینی خود را طراحی کنید نکات فوق را مد نظر داشته باشید تا نتایج حاصل از تمرینات را به حداکثر برسانید.

منبع : ایرانی فیتنس

نظر خود را بگذارید


3 + نُه =

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز