تمرینات هوازی HIIT به روش قهرمان مستر المپیا ( فیل هیث )

تمرینات هوازی HIIT به روش قهرمان مستر المپیا ( فیل هیث )

 تمرینات هوازی HIIT به روش قهرمان مستر المپیا ( فیل هیث )

فیل هیث ( قهرمان مستر المپیای ۲۰۱۱ ) می گوید : HIIT  به معنی تمرینات اینتروال با شدت بالاست ، شامل ترکیب بازه های زمانی از تمرین هوازی با شدت کم و بازه های زمانی تمرین هوازی با شدت زیاد . این موثرترین شیوه است برای سوزاندن چربی ها . در طول آماده سازی برای مستر المپیا به مقدار زیادی از این روش بهره می برم در حالی که روی تردمیل با شیب مثبت تمرین می کنم از بازه های زمانی متفاوت شامل ۲ دقیقه دویدن و ۲ دقیقه راه رفتن برای کل جلسه تمرین استفاده می کنم .

جلسات تمرین هوازی من شاید تنها ۳۰ دقیقه باشد یا شامل ۶۰ دقیقه ، بنابر این واضح است که در طول آن از بازه های اینتروال متعددی استفاده می شود .

از نظر روانی تغییر سرعت را دوست دارم . وقتی ۲ دقیقه تمرین هوازی با شدت واقعاً زیاد را انجام می دهم ، بسرعت  زمان می گذرد و می دانم زمان کمی باقی مانده تا یک استراحت نسبی داشته باشم  ( منظور هیث از استراحت همان دو دقیقه پیاده روی پیش رویش است ) .

این باعث می شود تا بتوانم آن ۲ دقیقه تمرین شدید را بهتر انجام دهم . سپس برای ۲ دقیقه پیاده روی دارم و دوباره نگاه می کنم که ثانیه ها بسرعت سپری می شوند و آماده می شوم برای دویدن مجدد، و انرژی لازم را کسب می کنم برای اینکه مجدداً ۲ دقیقه شدید را اجرا کنم . این تغییر ریتم تمرین را دوست دارم .

بسیاری از افراد از تمرین هوازی متنفرند و اغلب دلیلش این است که همواره آنها تمرین را با شدت یکنواختی انجام می دهند .

آنچه من انجام می دهم ترکیب کردن تمرین هوازی شدید با تمرین هوازی متوسط است و توالی مداوم بین این دو ، که در نتیجه کمتر باعث خستگی روانی می شود . ضمناً شیوه موثرتی هم برای چربی سوزی است .

منبع  :  مجله فلکس – می ۲۰۱۲

۲ Comments
  1. مصی تیر ۲, ۱۳۹۳ at ۸:۰۹ ق.ظ - تکرار

    ممنون از توضیح تمرین هوازی- من کل این تمرین را در ۱۰ دقیقه انجام میدهم و به همان صورتی که شما گفته بودید. آیا لازم است زمان کل تمرین را بیشتر کنم؟ و سوال بعدی اینکه من چند سال پیش تصادف شدیدی داشتم و زانوم ضربه دیده – آیا تردمیل به زانوی من بمرور زمان آسیبی نمی رساند و برای قویتر شدن زانو چه حرکتی باید انجام دهم؟

    • احسان اخلاق منش تیر ۲, ۱۳۹۳ at ۸:۳۳ ق.ظ - تکرار

      سلام
      ممنون و متشکر از توجه شما به سایت .
      در مورد زمان حرکت مشکلی وجود ندارد فقط اگر اندکی بیشتر کنید بهتر است .
      برای تردمیل نظرات نختلفی وجود دارد ولی بنظر من میتونید با سرعت کم ولی با شیب این تمرین رو انجام بدید و اگر مشکلی بود از پزشکتون سئوال بپرسید تا مشکلی برای شما پیش نیاد

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.