بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
تمرینات دوره ای یا تمرینات ثابت





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
شنبه ۵ فروردین
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

تمرینات دوره ای یا تمرینات ثابت

841

تمرینات دوره ای یا تمرینات ثابت

سوالی که معمولا بدنسازان از خود یا دیگران می پرسند این است که آیا همیشه باید با یک شدت و مقدار تمرین ثابت،تمرین کرد؟ فکر نمی کنید این نوع تمرین پس از مدتی کسالت آور،مایوس کننده و بی نتیجه شود؟
هیچ برنامه تمرین یا رژیم غذایی جادویی وجود ندارد. در دنیای علم و تکنولوژی امروز نیازی به استفاده از اصول های غیر معمول برای برنامه های تمرینی نیست. به اندازه کافی تحقیقات موثق در مورد هر نوع تمرین صورت گرفته است که هرکس بتواند با استناد به یافته های آنها  برنامه تمرین بسیار برای خود طراحی کند.

در گذشته ورزشکاران فقط در فصل مسابقه و فصل پیش از آن تمرین می کردند یعنی آنها در فصل بعد از مسابقات هیچ برنامه تمرینی برای خود نداشتند. اکنون با وجود بالا رفتن سطح تقاضا برای رسیدن به کارایی بهتر و نیازمندی هایی که هر رشته ورزشی روی فرد ورزشکار به وجود می آورد، ورزشکاران و مربیان مشتاق آنها نیاز به تمرینات در طول سال دارند. دیگر ورزشکار نمی تواند در فصل خارج از مسابقات از فرم بدنی خارج شود و صرفا در دقیقه نود قبل از شروع فصل مسابقه دوباره به آمادگی بازگردد.

برخی از رشته های ورزشی چندین اردوی کوچک در طول سال برگزار می کند تا ورزشکار بتواند آمادگی  خود را اثبات کند یا این که خطر از دست دادن شغل و موقیعت تیمی خود قرار می گیرند.

علاوه بر این، ثابت شده که با داشتن تمرینات دوره ای در طول سال(با مقدار و شدت های متغییر) پیشرفت بیشتری در سطح کارایی بدن به وجود می آید.

هر سال تمرینی برای یک ورزشکار می تواند به ۳ بخش تقسیم شود:

۱-      فصل بعد از مسابقات

۲-      فصل قبل از مسابقات

۳-      فصل مسابقات

اصول تمرینات سالانه در هر ۳ دسته ای که ذکر شد کاربرد دارند، اما از لحاظ شدت و مقدار تمرین وابسته به هر یک از اهداف ۳ گانه برنامه ها با هم تفوت دارند. وقتی یک برنامه تمرین با وزنه رو به رشد را آغاز می کنید باید شدت تمرین کم و مقدار آن متوسط رو به زیاد باشد تا یک حداقلی در بدن به وجود بیاید.

محققان روسی و آمریکایی در تمرینات با وزنه گزارش داده اند که تنوع در مقدار و شدت در برنامه های تمرینی با وزنه(یعنی همان تمرینات دوره ای)نتایج بهتری در مقایسه با برنامه هایی که در طول سال شدت و مقدار ثابت دارند به بار می آورند. فصل های تمرینات دوره ای بنا بر اهداف تمرینی مشخص می شوند.

منبع : ایرانی فیتنس

نظر خود را بگذارید


9 × = هجده

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز