تقویت انرژی به وسیله کافئین

 تقویت انرژی به وسیله کافئین

کافئین یکی از موثرترین مکملهای ورزشی بشمار می آید . از این جهت جای تعجبی نیست که یکی از بهترین مکملهای بدنسازی هم به شمار می آید.کافئین یک انتخاب عالی است مهم نیست در چه فازی از تمرین به سر می برید.
به هر حال این مکمل برای رشد شما ارزش زیادی دارد ، به این دلیل که می تواند کمک کند به تقویت شدت تمرین و تمرکزتان . همچنین وقتی در تلاش برای سوزاندن چربی ها هستید هم سودمند است به این دلیل که کمک میکند به بدن برای آزاد سازی آسانتر چربی از ذخایر چربی و استفاده از آن برای تامین انرژی . البته ، مقدار زیاد کافئین می تواند شما را عصبی کند و خواب شما را بر هم بزند.

برای کسب بهترین نتایج ، یک یا دو بار در روز از کافئین استفاده کنید ، ترجیحاً یک وعده را صبح و وعده دیگر را برای پیش از تمرین در نظر بگیرید .

شیوه و مقدار مناسب  مصرف : یک یا دو فنجان قهوه بنوشید یا ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم کافئین به شکل مکمل را بخصوص قبل از تمرین مصرف کنید . بزای مقابله با خستگی در صورت نیاز می توانید ۲۰۰ میلی گرم کافئین میل کنید . برای چربی سوزی ، هر چهار ساعت یک بار ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلی گرم کافئین دریافت کنید.

 توجه داشته باشید مقدار مصرف کافئین نباید از ۴۰۰ میلی گرم در یک وعده و مجموع ۱۰۰۰ میلی گرم در طول ۲۴ ساعت تجاوز کند.

 نکته مهم : مصرف کافئین را از ۱۰۰ میلی گرم در روز شروع کنید ، وبتدریج  متناسب با عکس العمل بدن می توانید دز مصرف را افزایش دهید.

منبع : Muscle & Fitness

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.