بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
تعادل سدیم در دوران رژیم ؟





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
سه شنبه ۵ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

تعادل سدیم در دوران رژیم ؟

976

 تعادل سدیم در دوران رژیم ؟

مصرف نمک یا بعبارت دقیق تر سدیم، یکی از بحث برانگیزتزین مسایل در بدنسازی است که بیشترین تصورات غلط در مور د آن شایع است .بطور معمول، بایدسطح سدیم دریافتی بدن خودرا در اغلب شرایط در سطح متوسط حفظ کنید مگر اینکه در شرف یک رقابت باشید.
یک بدنساز معمولی با حدود ۹۰ کیلو گرم وزن که روزانه ۳۵۰۰تا ۴۰۰۰ کالری برای حفظ وزن بدنش دریافت می کند ،باید بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی گرم سدیم هم از طریق رژیم غذایی خود دریافت کند.

واقعیت این است که بسیاری از بدنسازانی که نظم و دقت زیادی در پایبندی به رژیم دارند اغلب حد کمتری از این مقدار سدیم را دریافت میکنند و دلیلش این است که اغلب غذاهای مناسب برای بدنسازان حاوی مقدار اندکی سدیم است، از جمله انواع گوشت ، سبزیجات ، میوه ها ، حبوبات  و… در حالت عادی  حاوی مقدار سدیم کمی هستند و اغلب برای بهبود طعم ، نمک بصورت جداگانه به آنها افزوده می شود.

در واقع اگر بطور عمده از غذاهای طبیعی و غیر فرآوری شده استفاده کنید ، احتمال زیادی وجود دارد که سطح سدیم دریافتی شما کمتر از مقدار مناسب باشد . در اینصورت می توانید ، آزادانه از نمک به همراه غذای خود استفاده کنید . برای اینکه مقدار سدیم دریافتی خود را به سطح مورد نظر برسانید .( یک قاشق چایخوری نمک حاوی حدود ۲۴۰۰ میلی گرم سدیم است )

در مقابل اگر به مقدار زیاد از غذاهای فراوری شده استفاده میکنید ، احتمال زیادی وجود دارد که بیش از مقدار نیازتان سدیم دریافت کنید ، که در نتیجه لازم است مقدار کل نمک دریافتی خود را کاهش دهید . سوپهای آماده ، انواع غذاهای کنسرو شده ،  بسیاری از غذاهای آماده و نیمه آماده ، و انواع سوسیس و کالباس حاوی مقدار قابل توجهی سدیم هستند . پس در صورتیکه از این قبیل غذاها ، زیاد استفاده میکنید  لازم است تا نسبت به کل سدیم دریافتی خود دقت کنید.

اگر مقدار نمک دریافتی خود را در سطح متوسطی حفظکنید،درموفقیت تان دربدنسازی وهمینطورحفظ سلامت شمانقش مهمی دارد.این به شماکمک می کندتعادل مایعات بدن رابه خوبی حفظ کنید،دچارپف آلودگی نشود،همچنین کمتردچارگرفتگی عضلانی شوید.درمقابل اگرقصد شرکت دررقابتی راداریدلازم است با زمانبندی مناسبی مقدارنمک دریافتی خودرابطورموقت کاهش دهید برای اینکه به ظاهرخشک وعضلانی موردنیاز برای رقابت دست یابید.ولی اگرهمواره سطح سدیم دریافتی رادرسطح پایینی حفظ کنید،بدن،خودراباکمبود سدیم وفق می دهد ومزیت کاهش دریافت آن درزمان رقابت راازدست خواهید داد.حتماًدیده اید که بدنسازان بافاصله کمی پس ازرقابت مقدارزیادی بر وزنشان افزوده می شود-دلیل این مسئله اغلب همین است که سطوح سدیم دریافتی افراد پس ازاتمام رژیم رقابت اغلب بطورچشمگیری افزایش می یابد.درواقع درمیان بدنسازان رقابتی افزودن حدود۱۰کیلوگرم بلافاصله پس ازیک رقابت وظاهری پف آلود مسئله غیرشایعی نیست،البته واضح است که بخش عمده ازاین افزایش وزن بر می گردد به احتباس آب و مایعات در پی افزایش سطوح سدیم در بدن در پی شکستن رژیم . و این یکی دیگر از دلایلی است که لازم است حتی پس از رقابت هم بطور ناگهانی رژخود را قطع نکنید تا بدن بتدریج خود را به شرایط نرمال وفق دهد و فشار اضافی را متحمل نشود .

منبع : مجله فلکس

نظر خود را بگذارید


دو − 1 =

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز