بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
تامین انرژی برای تمرینات گوناگون ورزشی





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
سه شنبه ۲۸ دی
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

تامین انرژی برای تمرینات گوناگون ورزشی

1013

تامین انرژی برای تمرینات گوناگون ورزشی

ماهیچه‌های بدن انرژی خود را از سوخت و سازهای هوازی و غیر هوازی تولید می‌کنند. سوخت و ساز هوازی برای فعالیت‌های بلندمدت مانند ماراتن و سوخت و ساز غیر هوازی برای فعالیت‌های کوتاه مدت مانند دوی سرعت به کار می‌روند.
پایگاه اینترنتی “Pratique” به شرح این موضوع پرداخته است.

انرژی غیر هوازی برای فعالیت‌های کوتاه و شدید که نیاز به اکسیژن زیادی ندارند، استفاده می‌شود. یک فعالیت بلند مدت که بیشتر از ۴۰ ثانیه طول می‌کشد، از سوخت و ساز هوازی برای تولید اکسیژن مورد نیاز استفاده می‌کند.

این منبع ثانوی که برای فعالیت‌های بلند مدت مانند دوی استقامت و ماراتن از آن استفاده می‌شود از سوختن اسید پیرویک (که باعث کاهش گولیکوژن می‌شود) و اسیدهای چرب استفاده می‌کند و منشاء آن چربی‌های ذخیره شده در بدن است. اسیدهای آمینه و پروتئین‌ها کمتر به عنوان منبع انرژی به کار می‌روند. بدین ترتیب ماهیچه‌ها از راه‌های مختلف و پیچیده انرژی خود را تامین می‌کنند و این راه‌ها بستگی به نوع فعالیت ماهیچه‌ها دارد. درست مانند ماشین‌ها که با توجه به میزان و نوع حرکت‌شان (حرکت در شهر، حرکت طولانی) از سوخت‌های مختلف استفاده می‌کنند.

برای استفاده از سوخت‌ها، بافت‌های ماهیچه‌ای به شکل‌های مختلفی مجهز می‌شوند. در بدن سه نوع ماهیچه‌ داریم: دسته اول بافت‌های ماهیچه‌ای کندی هستند که به آن‌ها بافت‌های نوع یک گفته می‌شود و از سوخت و ساز هوازی استفاده می‌کنند. این بافت‌ها همدیگر را تشخیص می‌دهند زیرا میتوکندری بیشتری دارند و از چربی‌های بدن برای سوخت و ساز هوازی استفاده می‌کنند.

دسته دوم بافت‌های ماهیچه‌ای سریعی هستند که به آن‌ها بافت‌های نوع B2 گفته می‌شود، آن‌ها از سوخت و ساز غیر هوازی استفاده می‌کنند و دسته دیگر بافت‌های ماهیچه‌ای نوع A2 هستند که از هر دو نوع سوخت و ساز برای تولید انرژی استفاده می‌کنند.

تقسیمات این بافت‌ها در عضلات مختلف، متفاوتند. بافت‌های ماهیچه‌ای کند که عروف بیشتری دارند و چربی (تری گلیسیرید) و میوگلوبین (ملکولی که اکسیژن خون را تامین می‌کند و ماهیچه‌ها را سرخ‌رنگ می‌کند) دارند، بیشتر در عضلات باز کننده مثلا در عضله پشت ساق پا وجود دارند.

همچنین تقسیمات بافت‌ها در عضلات به بدن فرد و ورزشی که انجام می‌دهد نیز بستگی دارد. برای مثال یک دونده دوی سرعت بیشتر در بدنش بافت‌های سریع عضلانی دارد و از سوخت و ساز غیر هوازی استفاده می‌کند اما یک دونده ماراتن که مدت طولانی‌تری می‌دود، بیشتر بافت‌های کند عضلانی دارد.

منبع : ایسنا

نظر خود را بگذارید


پنج + 1 =

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز