مقالات | یوگا و ورزش های تمرکزی

تأثیر ورزش های تمرکزی در پیشگیری از پوکی استخوان

تاثیر ورزش های تمرکزی در پیشگیری از پوکی استخوانورزش هایی با تمرکز ذهن مانند یوگا می تواند در سلامت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان موثر باشد. هرچند انجام اینگونه ورزش ها برای سالم نگاه داشتن استخوان های بدن، مفید است اما مبتلایان به پوکی استخوان قبل از حضور در این کلاس ها حتما باید از طریق مربیانی که آگاهی کاملی در این زمینه دارند، آموزش ببینند.
کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و انجمن استئوپروز ایران به مردم توصیه می کنند مبتلایان به پوکی استخوان قبل از انجام ورزش های تمرکزی، نکات لازم را رعایت کنند.
اجتناب از ورزش های شدید و پرش های ناگهانی و سریع یکی از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که ورزش های سخت و شدید برای مفاصل بدن مضر است.
مبتلایان به پوکی استخوان، اختلالات تعادلی یا مبتلایان به اختلالاتی در ناحیه زانو، مچ و پا نباید اینگونه ورزش های سخت و شدید را انجام دهند. ورزش های شدید شامل پریدن در هنگام کشش عضلات و کشش های سریع با آمادگی بدنی نامناسب در مبتلایان پوکی استخوان، می تواند منجر به شکستگی های فشاری ستون فقرات و شعله ور شدن مشکلات موجود در استخوان ها و مفاصل شود.
به گفته متخصصان بهداشتی، تمام فعالیت هایی که هنگام انجام آن، قسمت فوقانی بدن به شدت می چرخد یا خم می شود -مانند خم شدن به جلو در حالت نشسته – می تواند خطر شکستگی های فشاری مهره را افزایش دهد.
منبع: ایرنا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *