بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
بودن یا نبودن گوشت قرمز،مساله این است !





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
سه شنبه ۵ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

بودن یا نبودن گوشت قرمز،مساله این است !

1247

 بودن یا نبودن گوشت قرمز،مساله این است !

گوشت قرمز برای ورزشکاران قدرتی منبع بسیار خوب پروتئین می‌باشد.با وجود این ممکن است ورزشکاران از خوردن گوشت قرمز خوداری کنند.وحشت ورزشکاران از گوشت قرمز آن است که لابلای پروتئین مقادیر زیادی چربی و کلسترول موجود می‌باشد.با همه این احوال گوشت قرمز علاوه بر پروتئین حاوی مقادیری نیز املاح از قبیل آهن و روی می‌باشد.

آهن برای تولید هموگلوبین ضروری می‌باشد. هموگلوبین اکسیژن را ازریه ماگرفته به سوی بافت‌ها انتقال می‌دهد.دربافت عضلانی عامل انتقال اکسیژن سیوگلوبین می‌باشد.برای بدن انسان جذب آهن از منابع حیوانی مثل گوشت قرمز خیلی راحت تر از گوشت‌های غیر آلی یا شیمیایی می‌باشد.

عنصر روی در بدن کمک می‌کند تا ویتامین‌هایی از قبیل ویتامین‌های ب کمپلکس جذب بدن شود. عنصر روی در دستکاه گوارش و در متابولیسم بدن و نیز در رشد بدن نقش عمده ای را ایفا می‌کند. منل آهن عنصر روی هم از مناع حیوانی بهتر از منابع گیاهی جذب بدن می‌شود.

✔گوشت قرمزدر واقع امتیازهای بسیاردارد

۱- در حدود ۱۰۰ گرم گوشت بدون چربی گاوی تقریبا دارای ۱۰ گرم چربی و بیست گرم پروتئین می‌باشد.

۲-گوشت راسته گاوی بخشی ازگوشت گاو است که کم ترین چربی را دارا می‌باشد. شاید یک صد گرم از این گوشت کمتر از ۱۰ گرم چربی وکمتر از ۸۰ میلی گرم کلسترول و دارای ۱۸۰ کالری انرژی می‌باشند.گوشت بره وگوساله ازگوشت گاو هم چربی کم تر دارند.نحوه پختن و آماده کردن گوشت هم می‌تواند حایز اهمیت باشد.

بهتر است گوشت خریداری شده را بلافاصله پخته و مصرف نمود.گوشت تازه که زیاد هم پخته و برشته نشود بیشترین خاصیت گوشت را حفظ می‌کند.

✔رژیم بدون گوشت، حفظ عضله

بعضی‌ها ازگوشت پرهیزمیکنند و ققط سبزی می‌خورند. با وجود این بدنی عضلانی و بیچیده دارد. شرط لازم آن است که رژیم غذایی درستی داشته باشید. رژیم غذا یی می‌بایستی متعادل باشد و از عناصر ضروری مقدارکافی مصرف گردد تا نیازهای بدن تامین شود. آمینواسید مانند مصالح ساختمانی است که پایه و اساس ساختمان را تشکیل می‌دهد. دربنای ساختمان نیزکارگران وکارکنان مثل یک تیم کار می‌کنند و هر یک وظیفه ای را انجام می‌دهند. در صورتی که یکی از اعضای تیم کارش را درست انجام ندهدکار تعطیل و ساختمان نیمه تمام باقی می‌ماند.

وظایف آمینواسیدها هم در ساختمان بدن همین وظیفه را به عهده دارند. در حدود ۲۲ آمینواسید موجود است که با هم همکاری کرده و پروتئین لازم را جهت رشد بدن و ترمیم بافت‌ها تامین می‌نمایند. برای آن که بدن شما پروتئین تولید کند، تک تک این آمینواسیدها باید سرکار خود حاضر باشند. در صورتی که فقط یکی از آمینواسیدها سر پست خود نباشد درکار تولید پروتئین وقفه به وجود آمده شاید هم تعطیل بشود.

در میان ۲۲ آمینواسید تعداد ۸ عدد آن‌ها را می‌بایستی از طریق خوردن غذا تامین کرد. این تعداد قابل تولید در بدن نمی‌باشند. این ۸ عدد را آمینواسیدهای ضروری مشروط می‌نامند.

این بدین معنی است که تولید آن‌ها در بدن ممکن است اما شرایط خاصی را طلب می‌کنند. بقیه آمینواسیدها را غیر ضروری می‌نامند. این سوی از آ مینو اسیدها هم در بدن قابل تولید می‌باشند. بدن شما این سوی از آ مینواسیدها را از کربوهیدرات‌ها و نیتروژن تولید می‌کند.

غذاهایی که دارای آمینواسیدهای ضروری می‌باشد بنام پروتئین کامل می‌شناسند. پروتئین‌های کامل در غذاهایی از قبیل لبنیات، تخم مرغ،گوشت، طیور، ماهی و منابع حیوانی دیگر یافت می‌شوند. ‌

در رژیم غذا یی گیاهخواران برای تامین آمینواسیدهای ضروری می‌بایستی موادی را انتخاب کرد که مکمل یکدیگر باشند. به عبارت ساده تر، در طول می‌بایستی از موادی مصرف نمود که در صورت کمبود یکی از انواع آمینواسیدها در یک ماده در مواد مشابه آن منبع سرشاری از آ ن موجود باشد. به این صورت می‌توان به رژیم غذا یی خود تعادل بخشید. لازم نیست که در یک وعده غذا همه آمینو اسیدها را تامین نمود.

بلکه بهتر است در وعده‌ها و نوبت‌های تغذیه به منابع پروتئین دست پیدا کرده و حالت تعادل را حفظ نمود. به عنوان مثال، حبوبات را در نظر بگیرید.

حبوبات مقدار محدودی آمینواسیدی به نام لیسین دارند در حالی که همان حبوبات مقدار زیادی ستیونین دارا می‌باشند، انواع لوبیا از قبیل لوبیای سفید، لوبیای چشم بلبلی و لوبیای سیاه از آمینواسید لپسین فراوان ولی از لحاظ مقدار میتونین مقدار کمی‌دارا می‌باشند.

به این ترتیب با ترکیبی از خوراک لوبیا و حبوبات می‌توان به یک وعده غذا پروتئین کامل دسترسی پیدا کرد. سویا فوق العاده است و یک وعده غذای کامل پروتئین به حساب می‌آ ید. ترکیبات دیگری که از لحاظ پروتئین بسیار سرشار می‌باشند. از قرار زیر است.

برنج و لوبیا،ذرت و لوبیا،ذرت و باقلا سوپ و آش رشته،سویا و حبوبات

به عنوان ورزشکاران گیاه خوار، اگر در رژیم غذا یی شما شیر و تخم مرغ وجود داشته باشد رژیم غذایی وپروتئین شما کامل است.

 بودن یا نبودن گوشت قرمز،مساله این است !

پروتئین موجود در شیر وتخم مرغ و پنیر وسایر لبنیات حاوی همه آمینو اسید‌های ضروری برای رشد بافت‌ها، ترمیم و حفظ عضلات می‌باشد.البته جانب احتیاط را از دست ندهید زیرا ممکن است لبنیات مقدار زیادی چربی داشته باشند.بنابراین سعی کنید لبنیات کم چربی را انتخاب کنید.در ارتباط با تخم مرغ هفته ای سه تا چهار عدد برای شما کافی است که زرده آن‌ها را بخورید.از لحاظ سفیده تخم مرغ باید بدانید که بیشتر پروتئین در سفیده تخم مرغ می‌باشد.

✔خط قرمزدر رژیم گیاه خواران

وجود گوشت در رژیم غذا یی هر فردی یک مسئله شخصی است. اما اگر شما دوست دارید که گوشت را از سبد غذا یی خود حذف نمایید، لازم است به این نکته توجه داشته باشید که وجود آهن و روی و ویتامین‌های ب درگوشت یک مسئله حیاتی می‌باشد. کمبود این عناصر در رژیم غذایی ممکن است سلامت افراد را تهدید کند.

✔پروتئین کافی در رژیم غذایی

ورزشنکارانی که گیاهخوارهستند لازم است هر روز در مقابل هرکیلوگرم وزن بدن خود مقدار ۶/۱ گرم پروتئین دریافت نمایند.

این مقدار پروتئین برای حفظ و رشد عضلانی ورزشکار لازم است. با فقدان گوشت در رژیم غذا یی لازم است مقدار قابل توجهی لبنیات کم چربی مصرف نمایید. علاوه بر آن از منابع گیاهی که سرشار از پروتئین هستند بایستی استفاده نمایید.

✔در رژیم غذایی خود منابعی ازعنصر آهن اضافه کنید

همان طور که قبلآ اشاره شد منابع پروتئینی حیوانی حاوی مقدار زیادی آهن می‌باشدکه به راحتی جذب بدن می‌شود.

اگر فقط گوشت قرمز مصرف نمی‌کنید با خوردن ماهی و طیور مقدار کافی آهن می‌توانید برای بدن خود تامین کنید.

✔مراقب مصرف گوشت ،ماهی و طیور باشید.

گوشت و ماهی و طیور دارای ویژگی خاصی هستند که به جذب آهن در بدن کمک می‌کنند. وقتی در یک وعده غذا گوشت و سبزیجات همزمان مصرف می‌شوند.آهن بیشتری جذب بدن می‌گردد. در حالی که اگرسبزیجات به تنهایی مصرف شود مقدار جذب عنصر آهن به آن اندازه نمی‌باشد. ‌

نظر خود را بگذارید


نُه × 7 =

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز