بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
بهترین زمان برای تمرین عضلات شکم





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
شنبه ۲ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

بهترین زمان برای تمرین عضلات شکم

1333

 بهترین زمان برای تمرین عضلات شکم

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که تمرین عضلات شکم در ابتدای تمرین بهتر است یا در انتهای تمرین ؟

پیشنهاد معمول ما به شما این است که عضلات شکم و دیگر بخش های ناحیه کمر از جمله عضلات فیله و پهلورا در انتهای جلسه تمرین دهید ، برای این که خستگی ناشی از آن مانع انجام تمرین عضلات بزرگ بدن با حداکثر قدرت و انرژی نشود .

ولی برخی بدنسازان هستند که تمایل دارند تمرین شکم را در ابتدای جلسه تمرین اجرا کنند با این هدف که برای تمرین دیگر بخشها ، گرم و آماده شوند یا با این توجیه که در انتهای تمرین تمایل و انرژی کافی برای تمرین شکم ندارند ، ولی آیا چنین کاری در میزان قدرت فرد تداخل ایجاد نمی کند ؟

تحقیقات چه می گویند ؟

اخیراً تحقیقی در زمینه اینکه آیا حرکات شکم در شروع جلسه تمرین می تواند در میزان توان فرد در طول تمرین اثر منفی داشته باشد، انجام شده و نتایج مهمی را به دنبال داشته است. در این تحقیق تعدادی از بدنسازان باتجربه تحت آزمایش قرار گرفتند و از آنها خواسته شد تا حرکت اسکوات را با وزنه ای معادل شش تکرار حداکثرشان در یک جلسه پس از تمرین شکم و پهلو و در جلسه دیگر پیش از تمرین شکم و پهلو اجرا کنند.

تمرین شکم و پهلو آنها شامل چرخش به طرفین با وزنه شامل سه ست ۱۵ تکراری ، به دنبال آن سه ست بالا آوردن پا در حالت آویزان تا رسیدن به ناتوانی وسپس سه ست کرانچ تا رسیدن به ناتوانی بود.

محققان گزارش کردند اجری تمرینات مذکور در ابتدای جلسه تمرین باعث شد تا افراد تحت آزمایش بطور متوسط تعداد تکرار هایی که توانستند در هر ست از حرکت اسکوات اجرا کنند یک تا دو تکرار نسبت به زمانی که اسکوات را پیش از تمرین شکم اجرا کردند،کاهش یابد.
 بهترین زمان برای تمرین عضلات شکم

 بنابراین هر چند شاید انجام تمرین شکم در ابتدای جلسه تمرین راه خوبی باشد، برای اینکه از وسوسه طفره رفتن از انجام آن در انتهای تمرین اجتناب کنید، ولی می تواند توان و قدرت شما در طول تمرین دیگر بخش های بدن را تحت تاًثیر منفی قرار دهد.

البته تحقیق مذکور تنها در مورد تاًثیر تمرین شکم بر حرکت اسکوات انجام شده ، ولی از آنجایی که عضلات شکم و نواحی اطراف کمر نقش پشتیبان را برای نخاع و ستون فقرات ایفا می کنند ، که برای تولید قدرت برای عضلات بالا تنه و پایین تنه ضروری هستند، خستگی در این نواحی علاوه بر کاهش توان شما در استفاده از وزنه های سنگین ریسک بروز آسب دیدگی را هم در حرکات سنگین افزایش خواهد داد.

 بنابراین توصیه ما همچنان بر ابن است که تمرین شکم را پس از انجام دیگر بخش های اصلی وعضلات بزرگتر بدن اجرا کنید. اگر در انتهای تمرین احساس می کنید که به دلیل کمبود وقت نمی توانید زمان کافی برای تمرین شکم اختصاص دهید، می توانید آن را به صورت سوپرست با دیگر عضلات کوچک مثل ساق پا یا ساعد در انتهای تمرین اجرا کنید، یا اینکه زمان دیگری از روز را به حرکات شکم اختصاص دهید.

منبع : jafarpoor.com

نظر خود را بگذارید


سه × 4 =

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز