بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
بهترین تمرینات ورزشی برای مدیریت استرس





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
سه شنبه ۵ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

بهترین تمرینات ورزشی برای مدیریت استرس

1209

بهترین تمرینات ورزشی برای مدیریت استرس

هر ورزشی می‌تواند از فواید جسمی ، روحی برخوردار باشد، اما فعالیت‌های توام با تنفس، تعمق و حرکت بهترین گزینه‌ها برای مدیریت استرس به شمار می‌روند. احتمالا اطلاع دارید که ورزش منظم می‌تواند به شما در کنترل وزن‌تان کمک و از شما در مقابل بیماری‌های گوناگون محافظت کند، اما ورزش می‌تواند در مدیریت استرس نیز مفید واقع شود. تمرینات ورزشی باعث ترشح اندورفین می‌شود و اندورفین‌ها نوعی پروتئین انرژی‌زا هستند که احساس بهتری را در ما ایجاد می‌کنند و حالات روحی‌مان را بهبود می‌دهند. هر ورزشی می‌تواند استرس و تنش را کاهش دهد، از این رو سعی کنید ورزش‌هایی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید.

برخی مردم از صخره‌نوردی لذت می‌برند؛ زیرا آنها احساس می‌کنند صخره‌نوردی نوعی تحرک توام با تعمق روی دیواره‌های صخره‌هاست. با انجام این ورزش هرگونه افکار تنش‌زا از میان می‌رود. این ورزش می‌تواند یک ورزش به‌شدت کاهش‌دهنده استرس باشد.

اما اگر فردی از ارتفاعات بترسد، همین ورزش استرس‌زا می‌شود. شما باید فعالیت کاهش‌دهنده استرسی را انتخاب کنید که مناسب‌تان باشد. جادوی ورزش‌های جسمی- ذهنی و تمرینات جسمی- ذهنی نوعی فعالیت‌های فیزیکی هستند که بر تنفس، تمرکز ذهن و آگاهی اعلا از حرکات متمرکز است.  از جمله ورزش‌هایی که در مدیریت استرس بسیار موثر است شامل موارد ذیل است:
یوگا

یوگا از جمله ورزش‌هایی است که به تمرکز بر تنفس نیاز دارد که آن را به ورزش مدیریت استرس تبدیل می‌کند. این ورزش از نظر قدرت و تمرکز، دارای کلاس‌هایی در سطوح مختلف است.
تای کای

تای کای، مانند ورزش یوگا ترکیبی از حرکات روان بدنی و تعمق است. از آنجایی که تای کای به تمرکز و تمدد اعصاب و شل کردن عضلات نیاز دارد، به نوعی، ورزش فیزیکی آرامش‌بخش ذهن نیز محسوب می‌شود. تای کای مانند یوگا، از نظر شدت و تمرکز متفاوت است و شما باید سطحی را انتخاب کنید که برایتان مناسب است.

پیلا تس

پیلاتس شامل یکسری حرکات و کشش‌هایی است که عضلات را تقویت و سفت، انعطاف‌پذیری و تعادل را بهتر و ذهن و بدن را با هم متحد می‌کند. نتیجه حاصل: شما هنگام فراگرفتن تمدد اعصاب و شل کردن عضلات کالری می‌سوزانید و این خود بهترین تمرینات جهت رفع تنش و استرس است.

اگر تمرینات جسمی- ذهنی برای شما مناسب نیست، می‌توانید از طریق تمرینات آمادگی جسمانی استرس خود را مدیریت کنید. هر نوع تمرینات آمادگی جسمانی می‌تواند انرژی و استرس افزایش‌یافته را آزاد کند. در ادامه چند تمرین آمادگی جسمانی برای مدیریت استرس ارائه می‌شود:
کیک بوکسینگ

شما می‌توانید با این تمرینات ناراحتی و اضطراب خود را تخلیه کنید که باعث می‌شود این ورزش روشی فوق‌العاده برای مدیریت استرس باشد. شما هنگام فراگرفتن کیک بوکسینگ، تنفس درست را نیز می‌آموزید که به شما در آزاد کردن استرس درونی‌تان کمک می‌کند.
پیاده‌روی و دوبهترین تمرینات ورزشی برای مدیریت استرسیدن

بسیاری از مردم معتقدند پیاده‌روی یا دویدن بهترین راه برای افزایش آمادگی جسمانی است؛ زیرا پیاده‌روی و دو، استرس و تنش را از ذهن‌تان پاک می‌کند. خارج شدن از منزل برای انجام کار برای شما مفید است؛ زیرا نور خورشید و طبیعت می‌توانند روحیه را نیز بالا ببرند.

ورزش‌های دسته‌جمعی

یک تمرین ورزشی دیگر که می‌تواند در رفع استرس موثر واقع شود، ورزش در کنار دوستان است. در حین ورزش شما با یکدیگر گفت‌وگو و درد دل می‌کنید. اگر این درد دل دوستانه درباره موضوعی باشد که بر شما فشار روانی وارد کرده است، شما می‌توانید به این وسیله ایده‌هایی را برای حل مشکلات‌تان به دست بیاورید، اما اگر این گفت‌وگو درباره موضوع دیگری باشد، باعث می‌شود که ذهن‌تان از آن مشکلات منحرف شود و آرامش پیدا کنید. برای کاهش سطح استرس‌تان باید دست‌کم ۲۰ دقیقه تمرینات ایروبیک یا هوازی انجام دهید. برای کسب نتیجه بهتر حداقل ۳۰ دقیقه و پنج تا شش بار در هفته این تمرینات را انجام دهید.
با این حال، حتی یک تمرین ورزشی بسیار کوتاه نیز می‌تواند به شما در بهتر شدن روحیه‌تان کمک کند. زمان انجام تمرینات ورزشی به شما بستگی دارد. برای برخی مردم بهترین زمان ورزش صبح زود و قبل از شروع شلوغی روز است؛ و برای بعضی دیگر انجام تمرینات ورزشی در پایان روز به آنها آرامش می‌دهد و باعث نشاط‌شان می‌شود.

مهم‌ترین نکته برای مدیریت استرس و سلامت عمومی شما به سادگی ورزش است و اگر شما بتوانید ورزشی را که از آن لذت می‌برید (یک دوست ورزشی برای حفظ انگیزه‌تان) و زمانی مناسب با برنامه‌هایتان را بیابید، می‌توانید برای مدت طولانی‌تری آن را ادامه دهید و در نتیجه استرس را از خود دور و سلامت عمومی‌تان را حفظ کنید.

منبع : fitnesstips

نظر خود را بگذارید


2 × هشت =

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز