اصول تمرینی در بدنسازی | پزشکی ورزشی | تمرین

بستن کمربند – مفید یا مضر ؟

 بستن کمربند – مفید یا مضر ؟

تردید های زیادی در مورد کمربند های بدنسازی و مفید بودن یا نبودن آنها وجود دارد.  این یک حقیقت است که وقتی حرکات سنگینی چون اسکوات و ددلیفت را اجرا می کنید، کمربند های مذکوربرثبات ستون فقرات شما می افزاید . ولی برخی از بدنسازان بر این عقیده اند که بستن کمربند باعث کاهش فشار برعضلات پایین کمر می شود و در نتیجه باعث عدم تقویت کافی این عضلات خواهد شد و توسعه عضلانی کافی هم در آنها ایجاد نمی شود .

اما تحقیقات جدید موضوع دیگری را در مورد کمربند مورد توجه قرار داده – پهنای کمر . دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه دوک کشف کردند که وقتی افراد ددلیفت را بدون کمربند اجرا می کنند ، به مقدار بیشتری از عضلات پهلوی خود استفاده می کنند . این میتواند باعث شود تا بر حجم این عضلات افزوده شود و در نتیجه بر پهنای کمرتان بیافزاید ، که به معنای کاهش حالت V شکل بدن خواهد بود . در مقابل وقتی افراد با کمربند حرکت را اجرا میکنند ، از عضلات شکم بیش از پهلو استفاده می کنند .

این تحقیق توصیه می کند که اگر کمربند ببندید ، بخصوص در حین اجرای اسکوات و ددلیفت ، می توانید بر توسعه عضلانی شکم بیافزایید و از افزایش پهنای کمر در پی افزایش حجم پهلو ها ممانعت کنید . اما از بستن مداوم کمربند در تمرین دیگر بخش های بدن خودداری کنید تا عضلات پایین کمر هم فشار کافی را متحمل شوند و به توسعه و قدرت کافی دست یابند.

منبع : فلکس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *