تغذیه | تغذیه ورزشی

بدنسازان باید ماهی مصرف کنند

بدنسازان باید ماهی مصرف کنند

یکی از پژوهش های جدید نشان می دهد که مصرف یک وعده غذایی از ماهی های چربی دار مثل ماهی آزاد باعث کاهش خطر ابتلا به ایست عضله قلب می شود. این پژوهش، میزان کاهش را تا ۷۰% بیان می کند. پژوهش دیگری که در دانشگاه واشنگتن صورت گرفته نشان می دهد حالت اولیه ایست قلبی در کسانی که در طول ماه ۵/۵ گرم از اسید چرب امگا ۳ مصرف می کنند به میزان ۵۰% کاهش یافته است.

پژوهش فوق به این مهم اشاره دارد که اگر شخصی ۴ وعده که هر کدام از آن ها شامل ۸۵/۵ گرم ماهی آزاد باشد، مصرف کند، تقریباً ۵/۹۶ گرم اسید چرب امگا ۳ دریافت میکند. این میزان برای تقویت ماهیچه قلب و فعالیت ویژه آن کافی است. و همچنین از ابتلا به ایست قلبی جلوگیری می کند. پژوهش مورد نظر باعث ازدیاد سطح اسید های چرب بر روی غشاء سلول های خونی می شود.

این امر باعث کاهش فرایند چسبیدن و رسوب بر روی ورقه های خونی می شود و از تشنجات در شریان تاجی می کاهد. در ذیل فهرستی از ماهی هایی که نسبت فراوانی از امگا ۳ دارند، ارائه می شود :
ماهی کولی، ماهی دودی(شاه ماهی)، ماهی آزاد، ماهی بلشار(استرالیائی)، ماهی آبی رنگ آتلانتیک، ماهی طراخور، فیله ماهی خاردار، صدف اقیانوس و ماهی مرکب.

منبع : ایرانی فیتنس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *