بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
بخوابید و عضله بسازید





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
جمعه ۴ فروردین
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

بخوابید و عضله بسازید

766

 بخوابید و عضله بسازید

یک بدنساز موفق علاوه بر ساعت ها تمرین در باشگاه ورزشی به موارد دیگری نیز نیاز دارد تا بتواند بدنی رویایی و زیبا بسازد. یکی از مهمترین عوامل رشد و ساخت عضله، خوابیدن به مقدار کافی است. گرچه نیاز هر فرد به خوابیدن با دیگری متفاوت است، اما نکته مشترک برای همه این است که کم خوابی اثر مخربی بر روی رشد و ریکاوری عضلات و عملکرد فرد حین تمرینات خواهد داشت.

کم خوابی و تاخیر ریکاوری عضلات

تعداد کمی از مردم از اهمیت خواب در کاهش وزن وعضله سازی آگاه هستند. بدون داشتن خواب کافی، بدن به اندازه کافی هورمون چربی سوز مهم در بدن است، تولید نمی کند. علاوه بر این، کمبود خواب موجب تغییراتی در هورمون های بدن می شود که گرسنگی را کنترل می کند و طبیعتاً موجب افزایش گرسنگی ، پرخوری و نتیجتاً افزایش وزن می شود.هورمون رشد همچنین در تحریک رشد عضلانی ناشی از ورزش نیز تاثیرگذار است، از این رو فقدان خواب کافی به طور جدی در گرفتن نتیجه خوب از برنامه تمرینی تداخل ایجاد می کند.

برای آنها که تمرینات سنگینی انجام می دهند، کاهش هورمون رشد ناشی از فقدان خواب کافی موجب به تاخیر افتادن ریکاوری عضلات شده و وضعیتی ایجاد می کند که تمرینات سنگین عضلات را سریعتر از آنچه بدن قادر به ترمیم آن باشد،تجزیه می کند. این مسئله موجب از دست رفتن حجم عضلانی و آسیب های جدی می شود.سایر بافت های بدن نیز درست مثل عضلات به خاطر پایین آمدن سطح هورمون رشد ناشی از کمبود خواب، سریعتر تجزیه می شوند، مثل بافت های پیوندی مفاصل و حتی پوست. با گذشت زمان، کمبود خواب موجب پیری زود رس بافت های بدن شده و پیر شدن پوست را افزایش می دهد و مفاصل را در معرض آرتروز قرار می دهد.

ترشح کورتیزول

کورتیزول هورمونی است که از غدد فوق کلیوی ترشح می گردد. هنگامی که تمرین سختی را پشت سر می گذارید، این هورمون در بدن ترشح می شود که اثری عکس هورمون تستوسترون و سایر هورمون های رشد عضلات دارد، زیرا برای تامین انرژی مورد نیاز بدن به بافت های عضلانی حمله ور می شود تا با تجزیه آنها تامین انرژی کند. تحقیقات نشان می دهد که کم خوابی باعث افزایش ترشح کوتیزول در بدن می شود و طبیعتاً تاثیر منفی بر روی کار بدنساز دارد.

ذخایر گلیکوژن

گلیگوژن فرم ذخیره شده گلوکز در بدن است تا عضلات بتوانند از آنذ به عنوان انرژی استفاده کنند. برای ذخیره کردن گلیکوژن در بدن باید از مواد غذایی کربوهیدراتی استفاده کنید، اما اگر به قدر کافی نخوابید، توان بدنتان برای ذخیره گلیکوژن پائین می آید و این یعنی انرژی نداشتن در تمرین روز بعد.نداشتن ذخیره کافی گلیکوژن نه تنها باعث انرژی نداشتن در تمرین می شود بلکه ترشح کوتیزول را هم افزایش می دهد تا با تجزیه سلول های عضلانی ، انرژی مورد نیاز بدن تامین گردد.
 بخوابید و عضله بسازید
هورمون رشد

هورمون رشد انسانی یا HGH یکی از ضروری ترین هورمون ها برای رشد و ریکاوری عضلات است. طبق تحقیقات انجام شده بالاترین میزان ترشح این هورمون در بدن دو ساعت پس از خوابیدن فرد است.

HGh باعث افزایش جذب آمینو اسیدها توسط سلول های عضلانی می شود که نتیجه اش رشد عضلات است، بنابراین برای بهره بردن از اثرات شگفت انگیز این هورمون بر رشد عضلاتتان، باید خوب بخوابید.

موج دلتا

خواب مراحل مختلفی دارد. مرحله چهارم خواب، موج دلتا نامیده می شود که بیشترین میزان ترشح هورمون های رشد در این مرحله است. تحقیقات نشان می دهد اگر ۵٫ ۴، ۶،۵٫ ۷ یا ۹ ساعت در طول شب بخوابیم ، وارد موج دلتا خواهیم شد و صبح روز بعد را با انرژی و نشاط بیشتری آغاز خواهیم کرد. اگر در مرحله خواب عمیق بیدار شوید، احساس خستگی و گیجی خواهید کرد و در نتیجه نمی توانید خوب تمرین کنید و احتمال آسیب دیدگی تان هم بیشتر خواهد شد، پس بخوابید تا عضله بسازید!

اما سوال مهم اینجاست که خواب کافی چه میزان است؟

این مسئله تا حدودی متغیر است، اما برای اکثر افراد ۷ ساعت خواب بدون اخلال در شب برای تولید میزان کافی هورمون رشد کافی به نظر می رسد.

بعضی افراد به کمی بیشتر از این خواب نیاز دارند و برخی دیگر هم می توانند با کمتر از این سر کنند اما حداقل ۷ ساعت خواب مناسب به نظر می رسد. بعضی از متخصصان ۱الی ۲ ساعت خواب بعداز ظهر را هم برای ورزشکاران ضروری می دانند در هر صورت ۷تا ۸ ساعت خواب شبانه برای همه خواب نرمال به حساب می آید و ورزشکاران علاوه بر این می توانند از ۱تا ۲ ساعت خواب بعد از ظهر هم بهره ببرند.

منبع : jafarpoor.com

نظر خود را بگذارید


9 + = پانزده

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز