بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
با ورزش پیلاتس آشنا شویم





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
شنبه ۵ فروردین
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

با ورزش پیلاتس آشنا شویم

2555

پیلاتسنام شیوۀ پیلاتس برگرفته شده از نام مبتکر آن ژوزف پیلاتس، متولد سال ۱۸۸۰ در آلمان است. ورزشکاری تمام عیار، که سبکی در ژیمناستیک بر روی زمین را ابداع کرد. متدی که در سال های دهۀ ۲۰ موفقیتی چشمگیر و عظیم در امریکا به دست آورد. امروزه پیلاتس فنی بین یوگا و ژیمناستیک است که در تمام دنیا به آن پرداخته می شود.
مبتکر شیوۀ پیلاتس
ژوزف پیلاتس متدش را در جنگ جهانی اول در انگلستان بر روی هم وطنان زندانی اش و سپس سربازان زخمی و بی حرکت ابداع و امتحان کرد. او در نظر داشت از وسایل و فنر تخت ها برای به حرکت انداختن و کنترل کردن ماهیچه ها استفاده کند. پس این متد، فنی برای ایجاد مقاومت است. سپس در سال های دهه ۲۰ این متد در امریکا بسیار محبوب می شود و مانند ژیمناستیک بر روی زمین با وسیله و یا بدون وسیله صورت می گیرد.
اصول شیوۀ پیلاتس
شیوۀ پیلاتس بر ۸ اصل قرار دارد: تمرکز، کنترل،تنفس،دقت، توالی و تنهایی.
حالت بدن عنصر اصلی کار بر روی تعادل بدن است، این حالت بر شکم، باسن و عضلات تمرکز یافته است. حرکات پیلاتس نیازمند تنفس هستند.
در نهایت حرکات پیلاتس از حالت بدن، حرکت و تنفس ترکیب شده اند. تمرینات این ورزش کمی از یوگا و ژیمناستیک تقلید شده اند. این حرکات الهام گرفته از شیوه زندگی و حتی سنت ها هستند.
پیلاتس که بر روی زمین انجام می شود ویژگی های خاص خود را دارد و با وسایل مخصوصی صورت می گیرد: توپ، فنر، کش و… این وسایل باعث عدم تعادل و در نتیجه آن به حرکت در آمدن انواع ماهیچه های متعادل کننده می شوند. اما پیلاتس به هیچ وجه حرکات خشن و شدیدی بر ورزشکار تحمیل نمی کند بلکه با مقاومت و به آرامی صورت می گیرد.
در جریان انجام تمرینات، بعضی از ماهیچه ها را فعال می کنیم که به طور عادی کمتر به آنها نیاز داریم و در مقابل یک سری دیگر از ماهیچه ها را که عموماً سفت و کشیده هستند را شل می کنیم. و همچنین با آگاهی از بدن و کار کردش، تعادلش را بازسازی می کنیم. پیلاتس در بهبود نیروی ماهیچه ها، انعطاف، هماهنگ سازی و مراقبت از آنها نقش دارد.
فواید پیلاتس:
۱- اصلاح و بهبود وضعیت بدن با تقویت و نیرو دادن به عضلات شکم، چهار سر ران ، باسن و کمر.
۲-پیشگیری از آسیب های مرتبط با وضعیت بدن
۳-افزایش انعطاف پذیری بدن.
۴-کاهش فشار عضلانی
۵-کنترل استرس ها به لطف فن تنفس پر انرژی و ایجاد حس سلامتی
۶-اصلاح هماهنگ سازی .
۷-دریافت اطلاعات سلامتی از وضعیت بدن با نگاه مثبت به سودمندی حرکات.
پیلاتس
انجام پیلاتس
اساس حرکات پیلاتس بر حدود ۵۰۰ تمرین قرار دارد که وضعیت بدن، حرکت و تنفس را درگیر می کند. تمام ماهیچه ها گاهی اوقات نیاز دارند که به تناوب در ترکیب های غیرمعمول قرار گیرند.
هر سانس تمرین پیلاتس عموماً ۶۰ دقیقه طول می کشد. متد پیلاتس می تواند به عنوان ورزش اصلی، حرکت تکمیلی برای یک تمرین دیگر و یا به عنوان روش توانبخشی به کار گرفته شود.
همه می توانند پیلاتس انجام دهند. شیوۀ پیلاتس هم ورزشکاران حرفه ای در سطوح بالا و هم افراد بی تحرکی را که آرزوی تناسب اندام دارند را فرا می گیرد.
در نهایت پیلاتس به زنان باردار هم توصیه می شود.
متد استات،متد به روز شدۀ پیلاتس است که یافته های اخیر دربارۀ ستون فقرات را نیز در بر می گیرد. این متد توسط مایرا استات رقصنده حرفه ای طراحی شده است.
همچنین ورژن های دیگری نیز وجود دارد؛ مانند پیلاتس، متدِ آلیانس و یا متدی که توسط مرکز “آن مک میلان پیلاتس” پیشنهاد شده است.

نظر خود را بگذارید


× چهار = 4

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز