اصول تمرینی در بدنسازی | تشریح حرکات بدنسازی | سلامتی | مقالات | ورزش و تندرستی

اگر گودی کمر دارید، این مقاله را حتماً بخوانید

حرکات اصلاحی گودی کمرگودی کمر علل گوناگونی دارد. به همین دلیل برای اصلاح آن هم شیوه‌های گوناگونی وجود دارد. به عنوان نمونه اگر به دلیل اشکالات ساختاری و آناتومیکی ایجاد شده باشد برای برطرف کردن آن باید این ایرادات را در صورت نیاز به وسیله مداخلات جراحی اصلاح کرد….
اما در بسیاری از موارد با اصلاح سبک زندگی و انجام حرکت‌های کششی می‌توان آن را برطرف یا لااقل پیشرفت‌اش را متوقف کرد.
ستون فقرات ما به وسیله داربستی از عضلات با عملکردهای مشابه یا متضاد محافظت می‌شود. ضعف، گرفتگی یا به هم ریختن هماهنگی یک یا گروهی از این عضلات می‌تواند بخشی از ستون فقرات ما را از انحناهای طبیعی‌اش خارج ‌کند. در این بین عضلات جدار شکمی، همسترینگ‌ها و عضلات پشت باسن نقش مهم‌تری را ایفا می‌کنند.برای کاهش انحنا یا قوس کمر ( لوردوز )، تقویت عضلات ناحیه شکم و ایجاد انعطاف پذیری در عضلات اطراف لگن و باسن، ورزش ها یا حرکات درمانی ویژه ای نیاز است.
۱-مانند شکل زیر فرد به حالت چهار دست و پا روی زمین قرار می گیرد و با انقباض عضلات شکم سعی می کند گودی کمر را از بین ببرد، در این حالت سر را به سمت پایین می برد.
حرکات اصلاحی گودی کمر۲-بر عکس حالت قبل فرد، سر  و کمر را به حالت اولیه بر می گردد .
حرکاتی برای رفع گودی کمر۳- فرد مطابق شکل در حالی که به پشت خوابیده، با آرامی یکی از پاها را بالا آورده سپس پا را با آرامی پایین آورده و حرکت را با پای مخالف نیز انجام دهد .
حرکاتی برای رفع گودی کمر ۴- فرد به پشت خوابیده  و زانوی خود را خم  کرده و در حالی که دستها از روی زمین بلند نمی شود ،آنها را به سمت پاشنه پاها کشیده و به مدت ۳ ثانیه در همان حالت می ماند در این تمرین عضله شکم به خوبی منقبض می شود و تمرین بسیار خوبی برای تقویت عضلات شکم است.
حرکاتی برای رفع گودی کمر۵- این حرکت مانند تمرین قبلی است با این تفاوت که دستها روی زانو قرار گیرد  در این تمرین تا حدی از زمین بلند شوید که فشار روی عضلات شکم را احساس کنید
حرکاتی برای رفع گودی کمر۶- انجام حرکت درازو نشست
حرکاتی برای رفع گودی کمرحرکاتی برای رفع گودی کمر* دو حرکت کششی مفید
حرکاتی برای رفع گودی کمرمنبع: سیمرغ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *