بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
اندام ساعت شنی چیست؟





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
جمعه ۴ فروردین
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

اندام ساعت شنی چیست؟

1436

اندام ساعت شنی چیست؟

تا به حال چیزی درباره ی اندام‌های ساعت شنی شنیده‌اید؟ افرادی که در این گروه قرار می‌ گیرند، قسمت بالا و پایین بدنشان وزن بیشتری داشته و درست مانند یک ساعت شنی دور کمرشان از سایر قسمت‌های بدن آنها کم‌ حجم‌ تر است. این مسئله ‌ای است که بسیاری از خانم‌های ایرانی و تعداد کمی از آقایان با آن مواجه هستند.


این نکته را نباید فراموش کرد که ساعت شنی‌ها، در قسمت نیم تنه ی پایینی خود استعداد بیشتری در جذب چربی‌ دارند. این دسته از افراد باید روی حرکات استقامتی که به‌ طور مجزا برای قسمت‌های مختلف بدن طراحی شده‌اند، دقت بیشتری داشته باشند.
افرادی که دارای اندام ساعت شنی هستند، چندان هم بد شانس تلقی نمی ‌شوند، زیرا به همان سرعتی که اضافه وزن پیدا می ‌کنند، به همان سرعت نیز می ‌توانند، وزن خود را کاهش دهند.

 اگر جزو این گروه هستید نباید نگران شوید. شما باید تمرینات وزنه ‌برداری را کنار بگذارید تا چربی‌ها به‌ طور یکسان در سایر قسمت‌های مختلف بدنتان پخش شود. به همین علت است که یک شخص با چربی‌های پخش شده در تمام بدن، از یک فرد دارای هیکل ساعت شنی با وزن مشابه، لاغرتر به ‌نظر می ‌رسد.
تنها با رژیم غذایی نمی‌ توان به وزن دلخواه‌ دست پیدا کرد.

از دست دادن وزن، آن هم در قسمت‌هایی که دارای چربی بیش از اندازه است، نیازمند انجام تمرینات مناسب است. شاید یک مرتبه به یک فرد لاغر تبدیل نشوید، اما به راحتی می ‌توانید سایز لباس‌هایتان را کم‌ کنید. حتما لازم نیست زمانی که روی ترازو می ‌روید تغییر وزن را احساس کنید، بلکه می ‌توانید با حفظ وزن فعلی فقط سایزتان را پایین بیاورید و خوش ‌اندام شوید.

● ساعت شنی بودن مزیت هم دارد!

افرادی که اندام ساعت شنی دارند، دارای استخوان‌های قوی هستند، از ماهیچه‌های قوی برخوردارند و نسبت به سایرین کمتر در معرض پوکی استخوان قرار می ‌گیرند. در افراد مسن این گروه نیز، شکستگی‌های کمتری در ناحیه ی استخوان‌ها دیده می ‌شود.

ورزش‌هایی که به سرعت و قدرت نیاز دارند، مخصوص ساعت شنی‌هاست. ورزش‌هایی مانند پیاده‌ روی و کوه ‌پیمایی که هم نیازمند قدرت در عضلات بالاتنه و پایین‌تنه هستند، برای این افراد مناسب ‌تر است. افرادی که دارای اندام ساعت شنی هستند، صاحب بدن‌هایی انعطاف ‌پذیر بوده و کمتر دچار ناراحتی‌های مربوط به کمر می ‌شوند. این افراد عضلات شکمی قدرتمندی دارند.

داشتن پاهای لاغر و قوزک‌های کوچک و ساق‌های عضلانی از شاخص‌های مهم اندام ساعت شنی‌هاست. مشکل اساسی این گروه در قسمت خارجی بازوها، داخل و پشت ران‌ها و زیر باسن است. برخی از آنها نیز مشکل اضافه وزن را در قسمت پایینی شکم خود دارند که سبب افزایش اندازه ی دور شکم آنها می‌ شود. این افراد باید خیلی مراقب باشند، چرا که به راحتی و با به کارگیری حرکات نامناسب ورزشی وزن آنها افزایش می ‌یابد، به همین دلیل است که باید در اجرای تمرینات استقامتی و حرکات با وزنه دقت بیشتری به خرج دهند.

● ورزش‌های مناسب شما

طناب ‌زدن سریع یا اجرای حرکات دوچرخه، راه‌ رفتن با سرعت کم و کوه پیمایی آرام، خرک، استفاده از دستگاه‌های وزنه ‌برداری داخل سالنی، انجام ورزش‌های متداول نیم‌ تنه ی بالای بدن به همراه میله ی دو کیلویی هوازی، پرس پشت گردن، پرس سینه، بلند کردن وزنه‌های سبک و شنای کرال ازجمله ورزش‌هایی است که شما را به تناسب اندام دلخواهتان می ‌رساند.

● ورزش‌هایی که باید از آنها پرهیز کنید

تمرین با استپ، ورزش های هوازی، تمرینات استقامتی، دوچرخه ‌زدن درجا، کوه نوردی و دویدن به ویژه در حال حمل وزنه‌های سنگین، پرش با طناب، پرس پا و قایق رانی‌های استقامتی، ورزش‌هایی هستند که به هیچ ‌وجه مناسب افراد هیکل ساعت شنی نیستند و حتی می ‌توانند باعث افزایش وزن آنها شوند.
این نکته را فراموش نکنید، اگر وزن بدنتان کاهش پیدا کرد و کمی لاغر شدید، می ‌توانید به تدریج تمرینات استقامتی و بلند کردن وزنه را به تمرینات خود اضافه کنید، ولی اگر احساس کردید، دوباره در حال چاق شدن هستید، تمرینات استقامتی را برای همیشه از ورزش خود حذف کنید.

منبع : فیتنس تیپس

نظر خود را بگذارید


چهار × 1 =

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز