ال کارنیتین، چربی سوز آنابولیک

ال کارنیتین، چربی سوز آنابولیک

همه ما به دنبال قرص و پودر سحر آمیزی هستیم که رشد عضلات را افزایش و چربی بدنمان را کاهش میدهد.اما نکته حائز اهمیت این است که فردی به خاطر نوع متابولیسم متفاوت بدنش و فیزیولوژی منحصر به خودش و سایر عوامل،نسبت به فرد دیگری،نتیجه یکسانی از مکمل ها نمیگیرد. شاید شما در روند چربی سوزی با مصرف ال کارنیتین خیلی سریعتر و یا خیلی کندتر از فرد دیگری چربی های بدنتان را ذوب کنید و همه اینها بستگی به ژنتیک شما خواهد داشت.


حال اجازه دهید قبل از پرداختن به ال کارنیتین،کمی در مورد کافئین صحبت کنیم.مربیان بدنسازی اظهار دارندفافرادی که خواهان تفکیک و رشد عضلاتشان هستند معمولا تمایل زیادی به مصرف کافئین دارند..کافئین یک ماده غذایی به حساب نمی آید اما یکی دارو محسوب میشود،ولی از نوع طبیعی.اگر شما از کافئین در حد اعتدال مصرف کنید،میتوانید خیلی سریع بدن خود را وارد سیکل چربی سوزی و رشد عضلانی کنید.

محققان اظهار دارند که کافئین نه تنها باعث تقویت قدرت شده،بلکه با تحریک سیستم عصبی مرکزی ،کمک شایانی به انقباض عضلات خواهد کرد.همچنین اگر بدن از کافئین قبل از تمرین بهره برده باشد،راندمان متایولیسم در حین تمرین خیلی بالاتر انجام میپذیرد..همانطور که گفته شد کافئین یک دارو محسوب میشود.ولی ما به دنبال یکی ترکیب طبیعی که روند چربی سوزی را تسهیل میکند هستیم و به همین خاطر،انتخاب ما ال کارنیتین است.

این اسید آمینه مستقیما مسئول حمل و نقل زنجیر طویلی اط تریگلیسرید و چربی به درون سلول برای تولید انرژی است.این عمل توسط آنزیمی تحت عنوان ((CPT-1)) که با مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ در بدن انجام میپذیرد میشود.
.کارنیتین نه تنها باعث انتقال زنجیر بلند چربی میتوکندری میشود تا شما نیروی مضاعف بپیرید،بلکه به ریکاوری بدنتان پس از انجام یک جلسه تمرین سخت کمک شایانی خواهد کرد.مطالعات صورت گرفته در دانشگاه کانکتی کات بر روی ۱۰
مرد سالم که به صورت تفریحی اقدام به بلند کردن وزنه میکنند،حاکی از آن است که مصرف ۲ گرم کارنیتین به صورت روزان هیک یک گرم در وعده صبحانه و یک گرم در وعده ناهار) به مدت سه هفته این افراد را قادر ساخت تا ۵ ست شامل ۱۵ الی ۲۰ تکرار را خیلی مطلوبتر نسبت به افرادیکه فقط از دارو نما استفاده کرده بودنداجرا کنند.همچنین ترشح هورمون رشد بعد از فاز استراحت (دقیقا بعد از ئرزش)و ترشح هورمون تستوسترون در اوایل ۱۵ دقیقه بعد از ورزشبه طرز شگفت آوری افزایش میابد.

آزمایشات دیگری نشان میداد که تخریب و آسیب دیدگی عضله پس از ورزش سنگین برای آندسته از افرادی که از کارنیتین بهره برده بودند حدود ۱۶ الی ۲۳% و برای افرادی که فقط از دارو نما استفاده کرده بودند به ۲۹ الی ۳۹ درصد رسید.

همچنین در مطالعات جدیدتری مربوط به همین موضوع نشان میداد که مصرف هر نسخه ای از ال کارنیتین باعث بهبود فشار انقباض عضله لاتسیموس درسی در انسان به حدود ۳۱ درصد میشود.حالا که از اثرات متبیت کارنیتین با خبر شدید ،باید بدانید بهترین زمان مصرف این مکمل چقد راست .پزشکان طب ورزش مصرف ۲ الی ۳ گرم ال کارنیتین را قبل از خواب در فاز تفکیک عضلات ،ایده خوبی میدانند .آنها معتقدند مصرف ال کارنیتین همراه با امگا ۳ باعث عملکرد بهتر و سودمندتر این مکمل میشود.

۱ دیدگاه
  1. amiro la دی ۲۷, ۱۳۹۳ at ۱۲:۰۸ ب.ظ - تکرار

    سپاس..

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.