اصول تمرینی در بدنسازی | تمرین | مقالات

اصول گرم کردن و سرد کردن بدن

On

اصول گرم کردن و سرد کردن بدن

انجام  گرم کردن و سرد کردن تدریجی بدن قبل و بعد از ورزش از انجام خود ورزش به تنهایی مهم تر است . همان چیزی که غالب افراد به آن توجه نمی کنند و بیشتر آسیب های ورزشی ناشی از همین عدم توجه است .

Warming up

در گرم کردون بدن باید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه عضلات و مفاصل حرکات ملایم و حداقلی انجام دهند . فایده ی گرم کردن بدن این است که از بروز صدمات اسکلتی – عضلانی جلوگیری کرده و سطح تحمل بدن را برای انجام تمرینات ورزشی بالاتر می برد .

cooling down

در سرد کردن بدن بعد از ورزش باید ۵ تا ۱۰ دقیقه را به پیاده روی آهسته و استرچ و کشش عضلات بدن اختصاص داد . فایده ی سرد کردن تدریجی بدن این است که از استرین و نیز نواسات غیر طبیعی فشار هون جلوگیری می کند .

منبع : فیتنس تیپس

About احسان اخلاق منش

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *