اسرار میلوس سارسوف ( مصرف ویتامین ها و مینرال ها )

اسرار میلوس سارسوف ( مصرف ویتامین ها و مینرال ها )

 اسرار میلوس سارسوف ( مصرف ویتامین ها و مینرال ها )

یکی از بهترین راه ها برای اطمینان یافتن از اینکه دچار کمبود دریافت ویتامین یا مینرال ها نیستید این است که از رنج وسیعی از غذاها استفاده کنید . درطول یک هفته ، سعی کنید از غذاهای متنوعی بهره بگیرید . متاًسفانه بسیاری از بدنسازان ، روی تعداد کمی از مواد غذایی ، سبزیجات و میوه ها تمرکز می کنند. سبزیجاتی مثل اسفناج ، کلم و کاهو انتخاب های خوبی هستند، ولی شما نیاز به انتخاب های متنوع تری دارید ، مثل هویج ، کدو، نخود و لوبیا سبز و بسیاری دیگر از میوه ها و مواد غذایی گیاهی .

علاوه بر این ،از انواع مختلف مناببع پروتئینی استفاده کنید، انواع مختلف گوشت ، ماهی ، محصولات لبنی و همین طور انواع مختلفی از کربوهیدرات های مرکب . این نه تنها باعث خواهد شد مقدار کافی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی در اختیار بدن قرار دهید ، بلکه از رنج وسیع تری از مواد مغذی بهره مند می شوید.

حتی با یک رژیم غذایی عالی ،باز هم بر این باورم که بهتر است از مکمل های ویتامین و مینرال استفاده کنید.

چند سال پیش طی تحقیقی که روی تعداد زیادی بدنساز انجام شد، نتایج آزمایش خون آنها نشان داد که همگی دچار کمبود سطح منیزیم در بدنشان بودند، و این منیرالی است که ورزشکاران اغلب رشته های ورزشی دچار کمبود آن هستند . این مثل یک هشدار است مبنی بر اینکه همه بدنسازان بطور بالقوه می توانند دچار کمبود برخی از ویتامینی ها و مینرال ها باشند.

هر روز یک عدد مولتی ویتامین و مینرال به همراه صبحانه مصرف کنید برای حفاظت از بدن در برابر این قبیل کاستی ها. شاید شما دچار سوء تغذیه نباشید، در اینصورت باز هم در پی مصرف یک مولتی ویتامین و مینرال مناسب ضرری نصیب تان نخواهد شد. اولاً آنها از نظر مقدار مزایایی که برای بدن در پی دارند اغلب قیمت ارزانی دارند.

 ثانیاً مقدار مواد مغذی را که در حال حاضر از رژیم خود دریافت می کنید تقویت می کنند. ودرنهایت با مصرف یک مکمل مولتی ویتامین و مینرال هرگز در معرض امکان مصرف بیش از حد هیچ ویتامین یا مینرالی قرار نخواهید گرفت. بعبارت دیگر شما هیچ چیز را از دست نمی دهید ، بلکه بدون شک مزایایی هم نصیبتان می شود.

به این منظور در پی انواعی باشید که مقدار ۱۰۰ درصد نیاز پایه روزانه از ویتامین های E،D،C و بخش عمده از ویتامین های B- Complex و همین طور ۱۰۰ درصد از نیاز پایه روزانه به روی ، آهن ، مس و کرومیوم را در اختیارتان قرار دهید. در واقع اینکه برای دستیابی به بدنی بهتر کمی هزینه کنید بهتر از این است که پتانسیل عضله سازی خود را تحت تاثیر منفی قرار دهید.

منبع : jafarpoor.com

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.