اثرات پروتئین وی

اثرات پروتئین وی
منظور از شیر دلمه شده، شیر فاسد شده نیست، بلکه منظور پنیر یا ماست است. بنابراین ضرری ندارد ، فقط از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید. مصرف بیش از حد پروتئین وی بار کبدی را افزایش می دهد و باعث آسیب های جدی به کبد می شود و همانطور که می دانید بعد از قلب، کبد مهم ترین عضو بدن می باشد.

بدنسازان بطور طبیعی می توانند ۱۵۰ گرم در روز از این پروتئین مصرف کنند که البته این مقدار بستگی به وزن فرد و شرایط بدنی او دارد. معمولاً ۱ گرم پروتئین یا کمتر به ازای هر ۰/۵   کیلوگرم از وزن بدن در بدنسازان توصیه می شود.مصرف بیش از حد پروتئین وی بار کبدی را افزایش می دهد و باعث آسیب های جدی به کبد می شود.

بعضی فواید این پروتئین شامل موارد زیر است:

۱- افزایش توده ی عضلانی بدن (به راحتی جذب بدن می شود)

۲- کاهش وزن بدن بخصوص چربی های بدن

۳- افزایش قدرت ایمنی بدن توسط افزایش مقدار گلوتاتیون

۴- پیشگیری از سرطان

۵- کمک به فعالیت سلول های لنفوسیت T که نقش مهمی در پاسخ ایمنی بدن دارند و در نتیجه کاهش تحلیل بافت های بدن در طی بیماری و افزایش سطح سلامتی و تسریع بهبودی بدن بعد از بیماری.

مطالعات جدید نشان می دهد این پروتئین از سرطان سینه  نیز جلوگیری می کند.پس همانطور که می بینید این فرآورده برای افزایش مقدار عضلات در بدنسازان حرفه ای مفید است ، نه برای افزایش وزن در بدنسازان تازه کار و افراد عادی.

منبع : fitnesstips

۳ Comments
  1. میلاد آبان ۳, ۱۳۹۲ at ۲:۳۸ ق.ظ - تکرار

    من قدم ۱۸۵ و وزنم ۶۱ کیلو هست…۶ ماه چند سال پیش کار کردم الانم ۷ ماهه مرتب کار میکنم
    میخوام بدونم چه نوع پروتئینی مصرف کنم؟از کدوم برن؟نیازی هست از آمینو یا گلوتامین استفاده کنم؟
    با تشکر

    • admin آبان ۶, ۱۳۹۲ at ۱:۳۷ ب.ظ - تکرار

      سلام
      از همراهیت ممنونم
      برای رسیدن به پاسخ سئوالات میتونی با شماره ۰۹۱۹۸۰۰۴۸۴۵ تماس بگیری

  2. amiro la دی ۲۷, ۱۳۹۳ at ۲:۱۹ ب.ظ - تکرار

    سپاس..

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.