آیا نمی توانید وزن کم کنید؟

25عضی ها با وجود تمام تلاشی که می کنند، لاغر نمی شوند؛ ‌اما چرا؟این نگاهی است به چند دلیلی که شاید انتظارش را نداشته باشید:


۱ – ورزش سنگین
چون زیاد ورزش کرده اید و مثلا ۷۰۰ کالری سوزانده اید، دلیل نمی شود که هر چه دل تان خواست، ‌بخورید. هم چنین نباید هر چیزی که به دست تان رسید، بخورید، با این توجیه که بعدا در سالن ورزش آن را می سوزانید.

۲ – مشکل تیروئید

۳ –کم غذا می خورید اما در وعده های زیاد (هر ۲ یا ۳ ساعت یک بار)

۴ – قند زیاد
ممکن است بدون اینکه خودتان بدانید، قند زیادی مصرف کنید. غذاهای فرآوری شده یا حتی ماست هم قند دارند. برچسب روی خوراکی ها را بخوانید و به تدریج از قند مصرفی تان کم کنید.
۵ – استرس
یک بررسی نشان داده، ‌خانم ها وقتی زیر فشار روحی هستند، حدود ۵/۲ کیلو در سال وزن زیاد می کنند.

۶ – چربی کم
بدن شما برای سوزاندن چربی ها، به چربی نیاز دارد؛ بنابراین مهم این است که نوع درستی از چربی را بخورید. چربی سالم در ماهی،‌ آووکادو، ‌روغن نارگیل، روغن زیتون، خشکبار (بادام و…) و… پیدا می شود.

۷ – کمبود ویتامین دی
۸ – دیر غذا خوردن خوردن
۹ – سم
سموم محیطی همه جا هستند و می توانند هورمون های بدن شما را به هم بریزند. نمی توانید به طور کامل از شر آنها خلاص شوید اما فیبر،‌ پروتئین و سبزیجات زیاد بخورید.

۱۰ – تمرکز را روی سلامت تان بگذارید، نه وزن کم کردن.
۱۱ – کم خوابی
هورمون کورتیزول (هورمون استرس) ‌را افزایش می دهد و باعث گرسنه شدن شما می شود. هم چنین باعث مقاومت در برابر انسولین شده و بدن راحت تر چربی ذخیره می کند.

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.