بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
آیا ما بدنسازان به مکمل های ویتامینی احتیاج داریم ؟





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
سه شنبه ۵ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

آیا ما بدنسازان به مکمل های ویتامینی احتیاج داریم ؟

887

 آیا ما بدنسازان به مکمل های ویتامینی احتیاج داریم ؟

آیا نیازی  وجود دارد که ویتامین D، CوE را در مقادیر بیشتری نسبت به مردم عادی استفاده کنید؟ این سوالی است که خیلی از بدنسازان در ذهنشان وجود دارد و در مورد آن بحث زیادی وجود دارد.
همیشه درباره اینکه آیا ورزشکاران در مقایسه با افراد عادی نیاز به ریز مغذی های بیشتری دارند یا خیر بحث وجود داشته است چرا که ورزشکاران به متابولیسم خود فشار بیشتری وارد می کنند و از لحاظ عملکرد بدنی در سطح بالاتری هستند.

بدنسازان یا در فاز حجم هستند یا فاز کات (بستگی به زمان سابل دارد) و اغلب انتخاب غذاهای شان محدود به یک لیست کوچک می شود. از طرفی آنها سعی می کنند که محیطی آنابولیک را برای بدن درست و حفظ کنند در نتیجه تمایل دارند که رژیمی را پیروی کنند که تمرکزش روی دزصد سودمندی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی باشد.

بیش از یک دهه محققان مکمل های غذایی درباره اثرات ارگوژنیک مواد مغذی دقیق شده بودند. یک تحقیق جدید که بازینی تحقیقات گذشته داشت مکانیزم های مربوط به سود دهی احتمالی مکمل های ویتامینD،CوE را موردبررسی قرار داد.

چرا ویتامیین D ؟

اصلی ترینمنطق برای مصرف این ویتامین این است که برای متابولیسم و جذب کلسیم در بدن ضروری است.

همچنین چندین ژن را در بدن تنظیم می کند ونقشی مشخص در تنظیم التهاب و ایمنی بدن دارد. در عضلات اسکلتی ویتامین D برای تنظیم کلسیم، سنتز پروتئین و رشد عضله مهم است. مطابق با تحقیقات اخیر برخی ورزشکاران دارای کسری ویتامین D هستند که می تواند به عملکرد عضلات لطمه وارد کند و کارایی آنها را مختل کند. با این حال بعضی هشدارها وجود دارد که می گوید احتمال سمی بودن ویتامیتن D در مصرف مکمل آن بسیار زیاد است.

چرا ویتامین C وE ؟

این دو ویتامین به عنوان آنتی اکسیدان های قوی در بدن عمل می کنند یعنی رادیکال های آزاد را خنثی می کنند وآسیب سلولی استرس اکسید اتیو را به حداقل می رسانند.

 آیا ما بدنسازان به مکمل های ویتامینی احتیاج داریم ؟
فعالیت بدنی باعث افزایش تولید رادیکال های آزاد می شود که می تواند عملکرد برخی از سلول های مهم برای باز دهی تمرین را تغییر دهد. به عنوان مثال اثر آنتی اکسیدانی ویتامین C می تواند باعث تولید نیتریک  حین تمرین شود که باعث افزایش جریان خون ، نقل و انتقال مواد غذایی و دفع مواد زائد شود. چندین تحقیق که اثرات مکمل های آنتی اکسیدانی را حمایت می کند حاکی از آن است که تولید اضافی رادیکال های آزاد حین تمرین می تواند منجر به آسیب سلول و خستگی شود.

توصیه پزشک

بر اساس بازبینی اخیر ، اطلاعات موجود نشان می دهد مصرف ویتامین ها به صورت مکمل برای کسانی که دچار کسری آن هستند می تواند مفید باشد با این حال اطلاعات نشان می دهد که اکثر ورزشکاران در بعضی از ریزمغذی ها دچار مشکل هستند و در نتیجه می توانند از مصرف مکمل ان استفاده ببرند .

بهترین راه برای حصول اطمینان از تامین ریزمغذی ها در حد کافی برای بدن این است که از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنید و روزانه یک عدد مولتی ویتامین مخصوص ورزشکاران مصرف کنید .

همچنین لازم است که همیشه کلسیم رابه میزان استاندارد ROA   به بدن برسانید و اگر حس می کنید که از لحاظ ویتامین D کسری دارید با پزشک مشورت کنید تا با آزمایشات لازم  مشکل برطرف شود.

نویسنده : Dwayne  N Jackson

نظر خود را بگذارید


7 + دو =

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز