آیا توت فرنگی میوه مناسبی برای بدنسازان به شمار می آید ؟

 آیا توت فرنگی میوه مناسبی برای بدنسازان به شمار می آید ؟

توت فرنگی یکی از میوه های عالی برای بدنسازان به شمار می آید ( البته برای آنان که نسبت به این میوه حساسیت ندارند ) . یکی از دلایل آن فیبر موجود در آن است . مصرف فیبر کافی کمک می کند به اینکه تمام غذایی که می خورید به خوبی و با سرعتی مناسب در سیستم گوارش شما مورد هضم و جذب قرار گیرد . هشت عدد توت فرنگی متوسط حاوی حدود ۴ گرم فیبر است . این مقدار توت فرنگی همچنین شامل ۹۶ میلی گرم ویتامین  C  است که مقدار قابل توجهی است .

ویتامین  C کمک می کند به عملکرد بهینه سیستم ایمنی . ضمناً حاوی حدود ۲۷۰ میلی گرم پتاسیم است ، یکی از مینرال های مهم که برای تنظیم الکترولیت های بدن ، انقباض طبیعی عضلات ، انتقال پالس های عصبی و عملکرد قلب و کلیه و همینطور تنظیم فشار خون ضروری است .

توت فرنگی علاوه بر ویتامین  C  آنتی اکسیدان های مختلف دیگری هم در اختیار بدن قرار می دهد ، ضمن اینکه حاوی کالری کمی است ( تنها ۴۵ کالری برای ۸ عدد توت فرنگی ) و فاقد چربی است . این مقدار از توت فرنگی حدود ۲۰ درصد از نیاز روزانه فولیک اسید ( یکی از اعضای مهم گروه ویتامین های B ) را برای بدن تامین می کند . ویتامین اساسی برای زنان و مهم برای مردان به این دلیل که ریسک بروز انواعی از سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

برای بهره مندی از بیشترین مزایای توت فرنگی ، بهتر است آن را بصورت تازه مصرف کنید ، بخصوص زمانی که این میوه بصورت تازه در دسرس قرار دارد، در غیر این صورت می توانید آنرا در فریزر نگهداری کنید و در زمانی که توت فرنگی تازه در دسترس نیست از آن استفاده کنید . حتی می توانید توت فرنگی را با پودر پروتئین خود در مخلوط کن بریزید و از طعم و خواص آن لذت ببرید یا بصورت خرد شده همراه بستنی ، ماست یا هر دسر دیگری میل کنید.

منبع : jafarpoor.com

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.