بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
آنچه در باشگاه لازم دارید





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
یکشنبه ۳ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

آنچه در باشگاه لازم دارید

8308

آنچه در باشگاه لازم دارید
شاید فکر کنید تمام آنچه را برای ورزش بدنسازی لازم است به همراه دارید،خواندن این مقاله شما را وا میدارد که در این مورد “دوباره” فکر کنید!

ساک ورزشی:
آنچه در باشگاه لازم دارید
ساک ورزشی شما باید جای کافی برای لباسهای تمرین،دستکش ، حوله ،کمربند ،اسپری خوشبو کننده و سایر لوازم کمکی احتمالی  از قبیل بند لیفت ، مچ بند،زانو بند و…داشته باشد.

توجه داشته باشید که بعد از تمرین لباسهای شما به شدت آلوده هستد ، لذا حتما چند کیسه نایلونی  داخل ساک خودداشته باشید  تا بعد از تمرین ،آنها را داخل کیسه قرار دهید و مانع آلودگی بدنه ساک و سایر لوازم داخل آن شوید.  در هر حال لازم است هر چند وقت یکبار ساک ورزشی خود را به دقت تمیز کنید.

توجه داشته باشید که هنگام انتخاب ساک ورزشی، مدلی را برگزینید که دارای جیبهای متعدد در داخل و بیرون ساک باشد تا بتوانید هر چیز را در جای مخصوص به خود قرار دهید . نظم و ترتیب را از همینجا شروع کنید!

دستکش:
آنچه در باشگاه لازم دارید آنچه در باشگاه لازم دارید
بعضی از ورزشکاران تمایلی به استفاده از دستکش ندارند و حتی به شخصه دیده ام که بعضی قدیمی تر ها  استفاده از دستکش را به سخره می گیرند و آن را یک چیز اضافی و نمایشی میدانند. کافی است نگاهی به انگشتان و کف دست آنها بیندازید!  بعید است شما که این مقاله را میخوانید و به دنبال افزایش معلومات خود هستید دوست داشته باشید انگشتان و کف دست تان پینه بسته باشد!  این مساله در مورد بانوان اهمیت بیشتری دارد. ضمن اینکه خراشها و زخمهای کوچک ناشی از بلند کردن دمبل ها و نیز لمس  زبری هالتر ها و دسته دستگاه ها ، میتوانند باعث ورود باکتری ها و قارچها به داخل بدن شده  ، منشا بیماریهای پوستی  و یا حتی ابتلا به امراض بسیار خطرناکی همچون ایدز و هپاتیت گردد. درد ناشی از زخمها و پینه ها هم میتواند مانعی برای بلند کردن وزنه ها باشد.

علاوه بر این ، دستکش مناسب  به شما این امکان را میدهد که بهتر و مسلط تر وزنه ها و میله ها را در دست بگیرید.
پس در خریدن دستکش درنگ نکنید!
هنگام انتخاب دستکش، به این نکات توجه کنید:

جنس دستکش را طوری انتخاب کنید که زود فرسوده نشود. میزان فرسودگی به عوامل مختلفی بستگی دارد اما دستکش مناسب برای یک ورزشکار بدنساز که ۴ جلسه تمرین  سنگین در هفته را در برنامه دارد باید عمری حدود ۶ ماه داشته باشد.

همچنین دستکش باید طوری ساخته و دوخته شده باشد که به آسانی قابل شستشو بوده و نسبت به پودرهای شوینده مقاومت داشته باشد به طوریکه دوخت و الیاف آن به راحتی گسسته نشوند.
سایز دستکش باید طوری باشد که هنگام خریدن، انگشتان و کف دست در آن احساس آزادی نکنند. به عبارت دیگر دستکش باید کمی( دقت کنید ،فقط کمی) تنگ انتخاب شود چرا که در غیر این صورت هنگام بلند کردن دمبل یا هالتر، ممکن است در بعضی حرکات دستکش لیز خورده و فرمان دست شما را به وزنه منتقل نکند!  ضمن اینکه اگر دستکش کمی تنگ باشد به زودی  به اصطلاح جا باز کرده و دقیقامتناسب دست شما فرم خواهد گرفت.
برخی دستکشها دارای مچ بند هم هستند که این مساله مزیت مهمی به شمار میاید چرا که با بستن آن  هنگام بلند کردن وزنه ها شما قدرت و تسلط بیشتری را در دستان خود حس خواهید کرد و نیز کمک بزرگی به جلوگیری از آسیب دیدگی مچ دستان شما خواهد نمود.
متاسفانه دیده میشود که برخی ورزشکاران از دستکشهای غیر تخصصی (نظیر دستکشهای موتور سواری  یا دستکشهای چرمی و حتی کاموایی که برای جلوگیری از نفوذ سرما ساخته شده اند)استفاده میکنند که کار درستی نیست ،چون هیچ کدام از ویژگی هایی که در بالا ذکر کردیم را ندارند.

حوله:
آنچه در باشگاه لازم دارید

مسلما حوله یکی از ضروری ترین چیزهایی است که هر ورزشکاری  موقع تمرین با خود به همراه دارد. یک حوله مناسب باید قابلیت جذب آب بالایی داشته باشد و تراکم مناسبی داشته ،به اندازه کافی نرم باشد.اندازه یک حوله برای ورزش بدنسازی معمولا ۴۰  در ۸۰ سانتیمتر است.

لازم است هنگام دراز کشیدن و نشستن روی نیمکت ها و صندلی های باشگاه و نیز هنگام انجام حرکات هوازی حتما از حوله استفاده کنید. بنابراین برای خشک کردن بدن پس از دوش گرفتن در پایان تمرین،حوله دیگری را به کار ببرید.

لباس تمرین:

ویژگیهای پوشاک ورزشی هر رشته،مختص آن رشته بوده و از حوصله این بحث خارج است اما  تقریبا همه شما ویژگیهای البسه ورزشی مناسب را میشناسید .گرچه  در مورد بانوان و آقایان تفاوتهای جزئی وجود دارد . اینجا  به اختصار برخی خصوصیات کلی را ذکر میکنم:
تی شرت ورزشی بهتر است آستین حلقه ای و یک سایز گشاد تر از اندازه معمول باشد  تا عضلات  بالاتنه آزادی کافی برای تحرک و دم عضلانی داشته باشند و نیز تنفس پوست راحت تر صورت گیرد.
تا جای ممکن از  شورتهای ورزشی که انعطاف پذیر ( کشی) هستند استفاده کنید. پوشیدن شلوارک های غیر منعطف ، در تمرینهای مختلف پایین تنه، دامنه حرکت شما را محدود کرده ،در عین حال به خاطر فشار مداوم به عضلات باعث خستگی زودرس  میگردد.

در فصول سرد بهتر است از پیراهن های ورزشی آستین دار گشاد و همچنین از شلوار گرمکن به جای شلوارک استفاده کنید  تا سرما نخورید.

شیکر  Shaker    :

آنچه در باشگاه لازم دارید
لیوانهای مخصوص مخلوط کردن و نوشیدن مکملهای تمرینی معمولا پلاستیکی هستند و دهانه گشادی دارند که بتوان توسط پیمانه های مخصوص، پودر های پروتئینی را به راحتی داخل آنها ریخت. بنابراین، قمقمه های ورزشی یا حتی چیزهایی مانند بطری آب و .. نمیتوانند نقش “شیکر” را برای شما داشته باشند.
دقت کنید که بعد از هربار استفاده، حتما “شیکر” را به دقت تمیز کنید چون چسبندگی مکملها به بدنه آن،  باعث  تجمع باکتری ها و بدبو شدن ظرف شما میشود و از نظر بهداشتی هم بسیار خطرناک است.
بعضی از “شیکر” های جدید، محفظه ای هم برای نگهداری پودر قبل از مخلوط کردن دارند که استفاده از آنها را راحت تر میکند.
آنچه در باشگاه لازم دارید
نکته مهم: نوشیدنی هایی را که حین تمرین از آن استفاده میکنید حتما درون شیکر بریزید چون اگر آنها را با همان بطری خودشان به باشگاه ببرید ممکن است توسط دیگران به اشتباه استفاده شوند و یا بالعکس شما این خطا را مرتکب شوید که برای سلامتی شما و دیگران بسیار خطرناک است.پس هیچ وقت چنین ریسکی نکنید!

اسپری خوش بو کننده: لازم به توضیح نیست که چرا “باید ” اسپری خوشبو کننده همراهتان باشد!فقط دقت کنید که بوی اسپری، ملایم باشد. بوهای تند و تیز ، باعث دشواری در تنفس شما و دیگران میشود.

کمربند:
آنچه در باشگاه لازم دارید آنچه در باشگاه لازم دارید
انواع مختلفی از کمربند در سایز ها و مدلهای مختلف(سگک دار،چسبی و ..) در بازار موجود است که میتوانید تهیه کرده و برای انجام “بعضی” حرکات تمرینی از آن استفاده کنید. دقت کنید که استفاده از کمربند ،باید ها و نباید هایی دارد که در مقاله ای دیگر به نفصیل به آن خواهم پرداخت.

سایر لوازم کمکی بدنسازی عبارتند از : بند لیفت،  مچ بند، زانو بند

کیف مکمل ها:

 اکثر مکملهای ورزشی(بخصوص انواع وی پروتئینها،آمینوها،کراتین و یا پمپ و …) معمولا دارای بسته بندی های حجیمی هستند که حمل آنها در ساک ورزشی که پیشتر از آن صحبت کردیم امکان ندارد. ضمن اینکه امکان آلودگی آنها وجود دارد.پس اگر این ورزش را جدی گرفته اید بهتر است حتما یک ساک مخصوص حمل مکمل تهیه کنید.

پیشنهاد میکنم در مورد مکملهایی مثل “وی”پروتئین، وعده های مصرفی روزانه خود را در کیسه های پلاستیکی ریخته و داخل ساک مکمل خود قرار دهید. سایر مکملها و مواد مصرفی که به شکل قرص یا آمپول هستند را بهتر است به همان شکل داخل ساک مکمل خود قرار دهید چرا که خارج کردن آنها از بسته بندی مخصوصشان ممکن است باعث مرطوب شدن یا قرار گرفتن آنها در معرض نور و حرارت گردد.
بدیهی است که ساک مکمل  بهتر است دارای جیبهای متعدد باشد تا بتوانید مواد مصرفی تان را بهتر تقسیم بندی کنید و از بی نظمی جلوگیری کنید.

نویسنده : دکتر محمد طبرستانی

توجه : تمامی حقوق این مطلب برای گروه SPORT4ALL  محفوظ می باشد و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

نظر خود را بگذارید


9 × پنج =

۳ دیدگاه برای “آنچه در باشگاه لازم دارید”

  1. امیر می‌گه:

    انشاالله بودجه همه بدنسازی عزیزمان این کافی باشه

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز