آنتی اکسیدان های آنابولیک

آنتی اکسیدان های آنابولیک

 آنتی اکسیدان های آنابولیک

سوال اینجاست آیا آنتی اکسیدان ها ، اثرات مثبتی روی تقویت ماهیچه ها باقی می گذارند ؟ آیا وجود آنها برای سلامتی مفید است ؟ در پاسخ باید بگویم :

آنتی اکسیدان ها از جمله مکمل های پر طرفدار هستند. باید ورزشکاران پرورش اندام به ویژه کسانی که فاقد خصوصیات ژنتیکی مناسب هستند را تشویق کنیم از مکمل های آنتی اکسیدان استفاده کنند. شاید به خود بگویید زمانی که ورزشکار به این همه پودر پروتئین ، کراتین و امثال آن دسترسی دارد چرا باید از آنتی اکسیدان ها هم استفاده کند . علت این است که بعضی آنتی اکسیدان ها، سرعت بهبودی ماهیچه ها را تسریع کرده ، اثرات آنابولیک انسولین را افزایش داده و از کاهش سنتز پروتئین که بر اثر تمرین ایجاد می شود، جلوگیری می کنند.

زمانی که تمرین کنید، تعدادی فاکتور رشد در بدن آزاد شده، میزان هورمون های آنابولیک  افزایش یافته و در نتیجه با افزایش حجم و ابعاد ماهیچه ها مواجه می شوید. اگر چه واکنش آنابولیکی که بدن در برابر تمرینات از خود نشان می دهد، واکنش چندان ایده آلی نیست اما وجود رادیکال های آزاد سبب می شود بدن گرفتار مشکلات جدیدی شود. تمرین می تواند سبب افزایش تولید رادیکال های آزاد شود که این عمل به سلول ها آسیب می زند.

به علاوه تحقیقات اخیر ثابت می کند رادیکالهای آزاد می توانندسبب کاهش سنتز پروتئین در ماهیچه ها ی اسکلتی شوند. به همین دلیل دانشمندان معتقدند با تشدید ترشح رادیکال های آزاد، عارضه بسیار خطرناک و شدیدی به نام اضمحلال یا تحلیل ماهیچه ها ایجاد می شود.

قبل از هر چیز متوجه باشید که اگرچه تمرین در کوتاه مدت سبب افزایش مقدار رادیکال های آزاد می شود اما در دراز مدت ، سبب افزایش و تقویت سیستم دفاع طبیعی بدن در برابر آنتی اکسدان ها می شود. ورزشکاران پرورش همیشه مایل هستند تحت شرایط آنابولیک به سر ببرند . زمانی که سعی کنیم از محدوده های تقویت ماهیچه ها فراتر نرویم باید به خاطر داشته باشیم که همه چیز را به دقت محاسبه کنیم. به همین دلیل بسیار شایسته است که از یک مکمل آنتی اکسیدان مثل آلفا . لیپوئیک اسید (ALA) استفاده کرده وآن را پس از تمرین مصرف کنید. خواص این مکمل ارزنده به شرح زیر است:
 آنتی اکسیدان های آنابولیک

جلوگیری از کاهش سنتز پروتئین که ممکن است بر اثر افزایش و تجمع رادیکال های ازاد ایجاد شود، بهبود عملکرد انسولین در بدن و کمک به بهبود سریع ماهیچه ها که پس از تمرین اتفاق می افتد.برای این که به نتایج بهتری دست یابید حتما از ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم ALA تغذیه کرد و ان را به عنوان وعده غذایی پس از تمرین مصرف کنید.

یادتان باشد به کمک آنتی اکسیدان ها می توانید بدن را در شرایط تقویت و ساخت ماهیچه ها نگه دارید در این میان هیچ فرقی نمی کند که مثل ورزشکاران حرفه ای و نام آور باشید یا فقط یک ورزشکار معمولی و ناشناخته باشید زیرا به هر حال آنتی اکسیدان ها در بدن همه یکسان عمل می کنند.

.«استیو اوریلی»

منبع : jafarpoor.com

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.