بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
آشنایی با سیستم تمرینی ((ماموت ست))





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
دوشنبه ۷ فروردین
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

آشنایی با سیستم تمرینی ((ماموت ست))

1626

آشنایی با سیستم تمرینی ((ماموت ست))

در این سیستم که نوعی سوپر « ست » محسوب می شود انجام حداقل ۴ حرکت بدون وقفه مد نظر می باشد. البته انجام ۵، ۶ و یا ۷ حرکت پشت سر هم نیز امکان پذیر است.

راحت ترین « ماموت ست » از چهار حرکت تشکیل شده اند. همانند سوپر ست ها تمرین در این سیستم نیز به دو روش امکان پذیر است.

الف- این روش بیشتر به منظور تفکیک عضلانی و در نزدیکی زمان مسابقات انجام می شود. در این روش چهار حرکت برای دو عضله متفاوت به صورت یک در میان  در تمرینات بدنسازی انجام می گیرد.

سینه – زیر بغل – سینه – زیر بغل

پشت بازو – جلو بازو – پشت بازو – جلو بازو

به طور مثال حرکت قفسه سینه را انجام داده و پس از آن بدون وقفه به ترتیب حرکات زیر بغل سیم کش از پشت، پارالل و زیر بغل هالتر خم را انجام دهید. ( این چهار حرکت در مجموع یک « ست » محسوب می شوند ).

از آنجایی که در این روش، دو عضله مورد تمرین قرار می گیرند، هدف اصلی شدت بخشیدن بر جریان خون، سوزاندن « کالری » و « چربی » های بیشتر و بالا بردن کمیت تمرین می باشد. انجام این گونه تمرینات بر افزایش حجم عضلانی اثر چندانی ندارد.

ب- از این روش که فشار حاصل از تمرین به مراتب بیشتر از شیوه اول است، هم در زمان نزدیکی مسابقات به منظور تفکیک عضلانی هم در زمان افزایش حجم می توان استفاده کرد.

به طور مثال حرکت پرس سینه هالتر را انجام داده و پس از آن بدون وقفه حرکات پرس بالا سینه هالتر، پارالل و قفسه سینه را انجام دهید.

این روش یکی از شیوه های مناسب و پیشرفته برای بالا بردن فشار تمرین است و برای تمامی عضلات کاربرد دارد. در انجام این روش باید دقت داشت که عضله تحت فشار را از زوایای مختلف تحت فشار قرار داد به طوری که تمامی بخش های یک عضله مورد تمرین قرار گیرند.

مثال برای دوران حجم

سینه:

پرس سینه هالتر + پرس بالا سینه هالتر + پارالل + قفسه زیر سینه ۷-۵ × ۳

جلو بازو:

هالتر ایستاده + هالتر لاری + میز شیب دار تک تک + چکشی ۸-۶ × ۳

پا:

اسکات + پرس پا + هاک + جلو پا ماشین ۸-۶ × ۳

مثال هایی برای زمان مسابقات
آشنایی با سیستم تمرینی ((ماموت ست))
سینه:

قفسه سینه + پرس بالا سینه با دمبل + پارالل + قفسه زیر سینه + کراس اوور ۱۲ × ۴

سرشانه:

نشر از جانب + نشر خم + پرس + سرشانه با دمبل + نشر از جلو تک تک + کول هالتر ۱۲ × ۳

در تمرینات زیر بغل، عضلات جلو بازو، براکیالیس و ساعد تحت فشار زیادی قرار می گیرند و در صورت خستگی عضله لاتسیموس ( زیر بغل )، این عضلات فشار عمده را متحمل می شوند و فشار حاصل از تمرین به آن ها وارد می شود. پس بهتر است از این سیستم در تمرینات زیر بغل استفاده نکنید.

ذکر یک نکته را ضروری می دانیم و آن اینکه اگر استراحت بین دو حرکت در این روش بیش از ۱۰ ثانیه شود هدف اصلی پرداختن به این روش به دست نمی آید.

نظر خود را بگذارید


+ نُه = 14

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز