مقالات | یوگا و ورزش های تمرکزی

“آرام‌سازی”، کارایی ورزشکاران را بالا می‌برد

On

"آرام‌سازی"، کارایی ورزشکاران را بالا می‌بردیکی از راه‌هایی که ورزشکاران می‌توانند به وسیله آن تمرکز و آرامش خود را بالا ببرند، استفاده از تکنیک‌های ریلکسیشن است. بدین وسیله ورزشکاران استرس کمتری خواهند داشت و هماهنگی بیشتری در بدن خود ایجاد می‌کنند.
واژه ریلکسیشن به معنای استراحت و تمرد اعصاب است. این واژه برای تکنیک‌هایی به کار می‌رود که هدف‌شان آرام کردن افراد و از بین بردن تنش‌های آنهاست. ریلکسیشن می‌تواند به ورزشکاران کمک کند که توانایی‌های خود را بالا ببرند و قبل از مسابقات خود را آماده کنند. ورزشکارانی که آرام هستند و از لحاظ فیزیکی و روحی آماده هستند نتایج بهتری می‌گیرند.
استفاده از تکنیک‌های ریلکسیشن فواید زیر را به همراه دارد:
– هماهنگ کردن عضلات بدن با هم و بالا بردن درک و احساس
– بهینه کردن توانایی تمرکز و توانایی‌های دیگر
– بالا بردن ورحیه رقابت و اعتماد به نفس
– کار کردن بر روی انقباض و انبساط عضلات
– بالا بردن توانایی بازیابی قوا و کم کردن احساس خستگی
– بالا بردن انرژی فیزیکی و روحی
ورزشکاران باید حساسیت به درد را در خود بالا ببرند و استرس را کاهش دهند. از تکنیک‌های مختلفی می‌توان برای مدیریت استرس و احساس شک استفاده کرد.
ریلکسیشن به ورزشکاران امکان اختصاص یک زمان به خودشان را می‌دهد. آنها می‌توانند از این زمان برای غدد اعصاب و روان و آرام کردن بدن خود استفاده کنند، بدن خود را بهتر بشناسند و راه‌هایی برای آرام کردن خود ، انگیزه دادن به خود و تمرکز بالاتر پیدا کنند.

منبع: ورزش ۱۱

About احسان اخلاق منش

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *